Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Plagizálással vádolja a Coca-Colát a Royal de Luxe nantes-i utcaszínház, amely óriási marionett bábuival szerzett világszerte hírnevet magának. Az amerikai italgyártó karácsonyi reklámszpotjában vonultat fel egy marionett-Mikulást. Az óriásfigura alakja és az, ahogyan mozgatják, egyértelműen a francia bábfigurák mozgását idézi.
A francia Royal de Luxe-ot 1979-ben alapították. Az Európát, Ázsiát, Dél-Amerikát is bejárt utcaszínházat világszerte az tette híressé, hogy az előadásaik alatt különféle mechanikus játékfigurákat mozgatnak. Ezek közül a leghíresebbek a több méter magas óriásmarionettek („le Géant“ und „la Petite Géante“) vagy az életnagyságú elefántbábu („L'Élephant“). Az óriásmarionettek 2009-ben, a Berlini Fal leomlásának huszadik évfordulójára megrendezett emlékhétnek is a fő attrakciói voltak.
A Royal de Luxe azt veti az amerikai italgyártó szemére, hogy kifejezett tiltása ellenére a Coca-Cola a karácsonyi reklámjában lemásolta a nantes-i utcaszínház világhíres marionettfiguráit. „A Coca-Cola májusban felvette velünk a kapcsolatot egy karácsonyi reklám miatt, idézi a Spiegel Online a színház közleményét, annak érdekében, hogy egy 12 méteres mikulásóriást szerepeltessenek, amely úgy mozog, mint a mi óriásaink”. A Coca-Cola érdeklődését azonban a színház ugyanúgy visszautasította, mint más cégek korábbi hasonló jellegű megkereséseit. Ennek ellenére megdöbbenve látták, hogy a karácsonyi szpotban feltűnik az óriásuk „szomorú másolata”. Szerintük ez a reklám a teremtményük megerőszakolása, akár a mikulás marionett tartását, mozdulatait, cselekvését vagy pillantásait nézzük.
A reklám úgy indul, hogy az „igazi” Mikulás elküld egy óriási csomagot egy teherautóba pakolva „azoknak, akik nem hisznek” a Mikulásban. A megadoboz egy nagyvárosi lakótelepen nyílik ki, és a benne ülő óriási miklulásmarionett kinyitja a szemét, majd fiatalok segítségével elindul ajándékosztó útjára. A világszerte sugárzott reklámot a McCann Madrid készítette, és a Marcus Svanberg-Linus Johanson-páros rendezte.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Nyolcan megsérültek a ráfutásos balesetben.
Ha kétségei merülnének fel, akkor nézze meg a 2025-ös év első negyedéves számait.
Kijev rákényszerülhet arra, hogy igazságtalan tűzszünetet kössön.