Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Plagizálással vádolja a Coca-Colát a Royal de Luxe nantes-i utcaszínház, amely óriási marionett bábuival szerzett világszerte hírnevet magának. Az amerikai italgyártó karácsonyi reklámszpotjában vonultat fel egy marionett-Mikulást. Az óriásfigura alakja és az, ahogyan mozgatják, egyértelműen a francia bábfigurák mozgását idézi.
A francia Royal de Luxe-ot 1979-ben alapították. Az Európát, Ázsiát, Dél-Amerikát is bejárt utcaszínházat világszerte az tette híressé, hogy az előadásaik alatt különféle mechanikus játékfigurákat mozgatnak. Ezek közül a leghíresebbek a több méter magas óriásmarionettek („le Géant“ und „la Petite Géante“) vagy az életnagyságú elefántbábu („L'Élephant“). Az óriásmarionettek 2009-ben, a Berlini Fal leomlásának huszadik évfordulójára megrendezett emlékhétnek is a fő attrakciói voltak.
A Royal de Luxe azt veti az amerikai italgyártó szemére, hogy kifejezett tiltása ellenére a Coca-Cola a karácsonyi reklámjában lemásolta a nantes-i utcaszínház világhíres marionettfiguráit. „A Coca-Cola májusban felvette velünk a kapcsolatot egy karácsonyi reklám miatt, idézi a Spiegel Online a színház közleményét, annak érdekében, hogy egy 12 méteres mikulásóriást szerepeltessenek, amely úgy mozog, mint a mi óriásaink”. A Coca-Cola érdeklődését azonban a színház ugyanúgy visszautasította, mint más cégek korábbi hasonló jellegű megkereséseit. Ennek ellenére megdöbbenve látták, hogy a karácsonyi szpotban feltűnik az óriásuk „szomorú másolata”. Szerintük ez a reklám a teremtményük megerőszakolása, akár a mikulás marionett tartását, mozdulatait, cselekvését vagy pillantásait nézzük.
A reklám úgy indul, hogy az „igazi” Mikulás elküld egy óriási csomagot egy teherautóba pakolva „azoknak, akik nem hisznek” a Mikulásban. A megadoboz egy nagyvárosi lakótelepen nyílik ki, és a benne ülő óriási miklulásmarionett kinyitja a szemét, majd fiatalok segítségével elindul ajándékosztó útjára. A világszerte sugárzott reklámot a McCann Madrid készítette, és a Marcus Svanberg-Linus Johanson-páros rendezte.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Mit mutatnak a kutatási adatok? Kell aggódni a munkahelyek elvesztése miatt?
Változásokat jelentettek be a Demján Sándor Tőkeprogramhoz kapcsolódó Demján Sándor Tanácsadási Voucher Programban.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat, vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Megoldást jelenthet a magányra, de segíthet a kiégéssel és a depresszióval küzdőknek is visszatalálni magukhoz és másokhoz.
Az alig egy héten belüli, immár negyedik esetről, ami még szombaton történt, egy fideszes fővárosi politikus tett közzé videót.
Horváth László nem ellensége a fesztiváloknak úgy általában, vannak köztük jók is, például az MCC Feszt.
A modell már jobban van, három hónapig pihent és gyógyult.
A miniszterelnök üzent: „Kijev, Brüsszel, Tisza – együtt akarják megbuktatni a magyar kormányt”, de ezt nem hagyja szó nélkül.
Van orbános, mészárosos, tiborczos változat is.