szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Globálisan is 12 százalékkal növelte utasszámát a fapados légitársaság. Az összesen 80 ezer járat átlagos kihasználtsága 85 százalék feletti, ami mutatja, hogy népszerűek a légitársaság alacsony árai.

A Wizz Air diszkont légitársaság 2012-ben több mint 12 millió utast szállított, 12 százalékkal többet, mint a megelőző évben - közölte a légitársaság kedden.

Tájékoztatásuk szerint 2012-ben 47 új útvonalon és 4 új országban közlekedtek.

Magyarországról 1,77 millió utas választotta a Wizz Air légitársaságot, ami 30 százalékos növekedés egy év alatt.

A légitársaság 2012-ben 203-ról 250-re emelte útvonalai számát, működését újabb országokra terjesztette ki, ezzel 29 országba indít járatokat, köztük Grúziába, Izraelbe, Szlovéniába és Svájcba is.

Az összesen 80 ezer járat átlagos kihasználtsága 85 százalék feletti, ami mutatja, hogy népszerűek a légitársaság alacsony árai - közölte a légitársaság.

A  Wizz Air számítása szerint 2013-ban 13,5 millió utas választja a társaságot.

Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a közleményben kiemelte, hogy a magas üzemanyagárak és az emelkedő adók ellenére mintegy 12 százalékkal növekedett a kereslet szolgáltatásuk iránt a múlt évben, ami az egyik leggyorsabb növekedési ütem az európai légiközlekedési ágazatban. Az idén tovább bővítik tevékenységüket.

A Wizz Air 39 darab A320 Airbus-ból álló flottát üzemeltet 16 állomásról több mint 250 útvonalon 83 úticéllal 29 országba, és 1500 szakembert alkalmaz.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!