Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A múlt évben az összes költés értéke alapján a SZÉP-Kártya megelőzte az üdülési csekket, a munkáltatók kis híján kétszer annyit töltöttek fel a kártyákra, mint amennyi az üdülési csekk valamikori rekordja volt.
Tavaly mintegy ötödével nőtt a két alternatív fizetőeszköz használata 2011-hez képest. Üdülési csekkel az átlagos költés 48 ezer forint volt, míg SZÉP-Kártyával 52,3 ezer forint – írja a Napi Gazdaság Online a szallas.hu adatai alapján. A jelek szerint folytatódik e tendencia, az idén már többet költöttek Szép kártyával a kártyabirtokosok, mint üdülési csekkel.
A kétfajta juttatás közti különbség még szembetűnőbb a feltöltés alapján. Az üdülési csekkek történetében a legnagyobb összegű munkáltatói költés 42 milliárd forint volt, még a SZÉP-Kártya bevezetését megelőzően. Ehhez képest tavaly ezt a mértéket messze túlszárnyalta a piacvezető SZÉP-Kártya forgalmazó OTP egyedül is. Összesen pedig több mint másfélszer többet költöttek a munkáltatók a kártyák feltöltésére, mint az üdülési csekkre valaha.
A kártyát − ami a szorosan vett üdülést illeti − nagyjából olyan széles körben lehet felhasználni, mint az üdülési csekket. A csekkhez kapcsolódó mellékes elemek hiányoznak ugyan − ennek csúcsa kétséget kizáróan a benzinköltség fizetése volt −, ám kérdéses, mennyire hiányzik ez a rendszerből.
Az üdülési csekkek lassan végleg kikopnak a rendszerből, s akkor az lesz majd a nagy kérdés, hogy a SZÉP-Kártya egyedül mire képes. A jelek szerint többre, de azt nem szabad elfelejteni, hogy az üdülési csekk másodlagos szerepe a béren kívüli juttatások mellett az volt, hogy az üdülési alapítvány pályázat útján rászorulók üdültetését támogassa. Ezt a SZÉP-Kártya nem teljesíti − de a széles palettájú Erzsébet utalványok már igen, emiatt került rájuk összességében elég jelentős költség munkaadói és elfogadóhelyi oldalon együttvéve.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Kenuzással indította 80 napos túráját Magyar Péter, elsőként Borsodba, a helyben kifejezetten erős Koncz Zsófia körzetébe látogatott el. A Tisza Párt elnökét kérdeztük evezés közben, a helyiekkel pedig a politikai megosztottságról és a választási esélyekről beszélgettünk. Videóriport.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.