szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Tavaly értékben 2 százalékkal nőtt, mennyiségben 4 százalékkal csökkent a háztartási vegyiáruk kiskereskedelmi forgalma, ami így összesen 313 milliárd forintot tett ki.

Mintegy 313 milliárd forint bevételt ért el a kiskereskedelem háztartási vegyiáruból és kozmetikumból tavaly; 2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Mennyiséget tekintve azonban 4 százalékkal csökkent a forgalom, egyik évről a másikra, a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat által mért 70 kategóriából.

Az átlagosnál jobban emelkedett a bolti eladás, értéket tekintve például szájvízből 11, mosogatószerből, arc- és szemránckrémből 7-7 százalékkal, éves összehasonlításban. Szájvíz mellett növekedést regisztráltak fogkrémnél 3, fogkefénél 1, elektromos fogkefénél pedig 27 százalékkal, értékben, egyik évről a másikra. A háztatási papíráruk mintegy 48 milliárd forintos éves piacán papírzsebkendőből 4, toalettpapírból és konyhai törlőkendőből 3-3 százalékkal nőtt a kiskereskedelem bevétele.

A bolttípusok közül az átlagot jóval meghaladó mértékben emelkedett a főleg diszkontot és szupermarketet magában foglaló 401-2500 négyzetméteres eladóhelyek forgalma, forintban számítva 9 százalékkal. A hagyományos kis üzletek közül az 51-200 négyzetméteresek eladása értékalapon 5 százalékkal emelkedett háztartási vegyiáruból és kozmetikumból, míg az 50 négyzetméteres és kisebbeké 4 százalékkal.

Koncentrált a bolti eladás továbbra is. A 400 négyzetméternél nagyobb élelmiszerüzletekre és a drogériákra együtt 82 százalék jutott az értékben mért eladásokból tavaly, ez megegyezik az egy évvel korábbival. Ezen belül 1-1 százalékponttal nőtt a drogéria, továbbá a főleg diszkontot és szupermarketet magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres boltok részesedése.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!