Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A Volkswagen konszern felügyelőbizottságának elnöke Ferdinand Piëch "legalább eggyel" kívánja bővíteni a konszern márkapalettáját 2018-ig a világelsőség megszerzését célzó növekedési program keretében - idézi az Automotive News Europe szakmai hírportál a Bloomberg hírügynökség cikkét.
Ferdinand Piëch az ADAC Motorwelt havi magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy gyerekei tíz év múlva a konszern "13 márkájának egyikét" vezetik majd. A Volkswagen jelenleg 12 márkával rendelkezik. Ebből nyolc személygépkocsi, egy könnyű hasznongépjármű, kettő nehéz tehergépjármű és egy motorkerékpár márka. A felügyelőbizottsági elnök az interjúban nem tett említést arról, hogy a konszern milyen módon kíván szert tenni egy újabb márkára.
Az egyik lehetséges változat az a fejlődő piacokra szánt olcsó autómodell lenne, melynek terveit a múlt hónapban jelentette be a Volkswagen a detroiti autószalonon. A projekt megvalósításáról az idén hoz döntést a konszern.
Szóba jöhet még az Alfa Romeo megvásárlása is, miután Ferdinand Piëch és a Volkswagen több vezetője is több alkalommal kifejezte már a konszern szándékát az olasz márka megvásárlására - a Fiat konszern vezérigazgatója Sergio Marchionne ezt azonban határozottan elutasította. Piëch az ADAC Motorweltnek adott interjúban "kultuszmárkának" nevezte az Alfa Romeót. A Volkswagen konszern az utóbbi években több márkát is felvásárolt, nevezetesen a MAN tehergépjármű gyárat, a Ducati motorkerékpár gyárat és a Porsche sportkocsi gyárat.
A Volkswagen próbálkozott szoros kapcsolatokat kiépíteni a Suzuki Motor Corp. autógyárral annak 19,9 százalékos pakettjének megvásárlásával 2009-ben 1,7 milliárd euróért, az ügylet azonban kudarcba fulladt. A japán autógyár jelenleg bírósági úton kívánja visszaszerezni a Volkswagen tulajdonában lévő részvénypakettet.
Martin Winterkorn, a Volkswagen konszern elnök-vezérigazgatója tavaly augusztusban viszont kijelentette, hogy a konszernnek éppen elég tennivalója van meglévő márkáival. A konszern szóvivője nem kommentálta a Bloomberg hírügynökség értesülését.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A kegyelmi botrány után is trükköznek a gyermekvédelemben a számokkal, hogy Orbán Viktor elmondhassa, vállalható az állami gondozás állapota. A családjukból kiszakadó gyermekek ezt először a túlzsúfolt, eszköztelen befogadóotthonokban tapasztalják meg.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.