Feszültség és konfliktus a szervezetben – Hogyan kezelhető?
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
A legújabb stratégiai fontosságú társaság, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. vezeti hazai kiskereskedelmi ásványvízpiacot, amely az összesített vízpiaci mozgások szerint mennyiségben 2, értékben 6,2 százalékkal növekedett az előző évhez képest. A prémium márkatermékeket gyártó vállalatok között tavaly mennyiségben és értékben is piacvezető összesen 6,9 milliárd forint árbevétellel 14,5 százalékos növekedést tudott elérni 2011-hez képest. A Szentkirályi Ásványvíz Kft. 2013-ban a tavalyi árbevételét 15 százalékkal tervezi növelni.
Stratégiai megállapodást kötött a Vidékfejlesztési Minisztérium a Szentkirályi Ásványvíz Kft.-vel, az erről szóló dokumentumot Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter adta át tegnap délután, ünnepélyes keretek között a minisztériumban Balogh Leventének, a cég tulajdonos-ügyvezetőjének. Ezzel a kezdeményezéssel a minisztérium elismeri a Szentkirályi élelmiszeriparban betöltött fontos szerepét, valamint közös célul tűzték ki az össztársadalmi érdekek előmozdítását.
Az ACNielsen Piackutató Kft. adatai szerint a kumulált magyar kiskereskedelmi ásványvízpiac 2012-ben mennyiségben 2 százalékot, értékben pedig 6,2 százalékot növekedett az előző évhez képest. Tavaly a karbonizációs adatok szerint a szénsavmentes, az enyhén szénsavas és az ízesített ásványvizek összes piaci aránya növekedett, azonban a szénsavas csökkent 2011-hez viszonyítva. A kimutatás alapján 2012-ben a Szentkirályi és az Emese ásványvizeknek köszönhetően a Szentkirályi Ásványvíz Kft. – a prémium márkatermékeket gyártó vállalatok között – tartva az előző évek eredményeit értékben, mennyiségben is piacvezető lett a kumulált kiskereskedelmi piacot tekintve.
A Szentkirályi ásványvíz volumenben 9,3 százalékról 10 százalékra, értékben 13,9 százalékról 14,2 százalékra növelte piacrészét. Az Emese ásványvíz mennyiségben 0,8 százalékról 0,9 százalékra erősítette pozícióját a középár kategória szegmensben, megtartva a 0,9 százalékos értékbeli pozícióját is.
A Szentkirályi csoport (Szentkirályi Ásványvíz Kft., Vitapress Kft.) közel 8 milliárd nettó vállalati árbevételéhez 700 millió forinttal járult hozzá 2012-ben a 6 ízből álló, 1,5 literes limonádé portfolió. A HoReCa (Hotels, Restaurants, Cafes) piacon az üveges ásványvíz és üdítőital (limonádé 3 ízben) értékesítésével a cég mennyiségben (liter) meghaladta 8 százalékkal a 2011-es év eredményét.
A Szentkirályi Ásványvíz Kft. 2012. évi belföldi árbevétele 6,9 milliárd forint volt, ezzel 14,5 százalékos növekedést ért el az előző évhez képest. A cégcsoport termékei a Vitapress Kft. (Európa egyik vezető alkoholmentes gyermekpezsgő gyártója) party- és soft drink értékesítésének is köszönhetően mára 45 országban van jelen, szemben a 2011. évi 38 országból álló disztribúciós szinthez képest. A Szentkirályi csoport idén 9 milliárdos árbevételt szeretne elérni, ami 15 százalékos növekedést jelentene.
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A sikeres cégfelvásárlás alapja az előre megtervezett finanszírozási háttér. Milyen szempontokat szükséges feltétlenül szem előtt tartani ennek során.
Miért köszönheti a házát Amy Heckerling John Travoltának és Bruce Willisnek? Mit tapasztalt női rendezőként Hollywoodban? Hogyan fedezte fel Sean Pennt és Alicia Silverstone-t? És miért volt fontos, hogy Phoebe Cates ledobja a bikinifelsőjét? A Nicsak, ki beszél! és a Spinédzserek író-rendezőjével beszélgettünk.