Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Idén az outlet piac földcsuszamlásszerű térhódítására elehet számítani – legalábbis amerikai kereskedelmi guruk szerint. A trend a gazdasági recesszió elhúzódásával Magyarországon is megvalósulhat.
Az outlet centerek koncepciója (is) az Egyesült Államokból indult. Az első outlet center 1970-ben nyílt Pennsylvania államban, ahol ezt megelőzően "gyári outletként" funkcionált, vagyis a gyári dolgozók számára kínálta kedvező áron a kereskedelemből visszamaradt termékeit. Az igény egyre nőtt a megfizethető márkás termékek iránt, így 1970-ben, a gyár alagsorából egy külön épületbe került az árukészlet, ahol a nagyközönség is hozzájuthatott.
Ez az év valódi outletes vásárlási mániát fog hozni – vélekedik a híres amerikai gazdasági- és kiskereskedelmi megmondóember, Chris Boring. Az amerikai Boulevard Strategies gazdasági és kiskereskedelmi elemző cég vezetője arra alapozza jóslatát, hogy a piacról mostanra eltűntek a nem versenyképes outlet központok, a túlélők azonban folyamatosan erősödnek – írja a retail.hu. Az elmúlt évek gazdasági nehézségei kihatottak a vevők vásárlási szokásaira is. Előtérbe került a tudatos vásárlás, és a nyakló nélküli költekezés helyett a megtakarításokon a meghatározóak. Az outletek 2013-ban minden valószínűség szerint Magyarországon is népszerűek lesznek, hiszen azt kínálják, amire a legnagyobb kereslet van: minőséget olcsón.
Évente több millióan látogatják az outlet centereket, keresve az állandó 30-70 százalékos kedvezményeket. Az Amerikából indult koncepció hamar meghódította Nyugat-Európát, majd a Premier Outlet Center 2004-es megnyitásával Magyarországon is megjelent az első csökkentett árazású bevásárló udvar.
Az outletek alapvetően a speciális márkás termékek és divatcikkek iránti keresletre, vagyis olyan áruk iránti igényre alapoznak, amelyek más kereskedelmi csatornákon nem, vagy csak nagyon kis számban jelennek meg. Emellett az árérzékeny, márkahű vásárló elvárásai, aki odafigyel az öltözködésére, de nem tudja, vagy nem akarja az eredeti áron megvásárolni a termékeket.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.