szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A BMW csoport történelmének legsikeresebb évét zárta: a Rolls-Royce és Mini márkákat is birtokló bajor cég adózás előtti nyeresége 5,9 százalékkal 7,82 milliárd euróra, míg bevételei 11,7 százalékkal 76,8 milliárd euróra nőttek. A növekedés motorját az ázsiai országok adják.

A BMW csoport történelmének legsikeresebb évét zárta: a Rolls-Royce és Mini márkákat is birtokló bajor cég adózás előtti nyeresége 5,9 százalékkal 7,82 milliárd euróra, míg bevételei 11,7 százalékkal 76,8 milliárd euróra nőttek - írja a BBC.

A bajor vezetésű cégcsoport közölte, hogy 2012-ben összesen 1,84 millió autót adott el, 10,6 százalékkal többet, mint 2011-ben. Norbert Reithofer, a BMW elnöke elmondta, hogy az előző év volt a valaha legsikeresebb a cég történetében. Hozzátette, hogy a kihívásokkal teli környezetben elérték vagy meg is haladták korábbi 2012-es terveiket. 2013-ban is azzal számolnak, hogy növelni tudják eladásaikat.

A növekedésben kulcsszerepet játszott az ázsiai piac, itt 31,4 százalékos növekedést ért el a csoport, összesen 493 ezer autót adtak el. Kínában most fordult elő először, hogy a BMW 300 ezer feletti eladatott darabszámot tudott produkálni Kínában. A japán eladások is nőttek, 19 százalékal 56 ezer autóra.

A Mini eladásai első ízben haladták meg az évi 300 ezres számot, a Rolls-Royce eladásai pedig 1 százalékkal, 3575 darabra nőttek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!