Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
A Chuck E. Cheese’s és a mexikói Mucho Burrito után újabb gyorsétteremlánc lépne a magyar piacra, ezúttal az amerikai Quiznos érdeklődik Magyarország iránt. Európában eddig csak Nagy-Britanniában és Oroszországban telepedtek le, a magyar piac lehet a harmadik a kontinensen, ahol terjeszkednének.
Úgy fest, Magyarország a – főként amerikai – junk food iparág egyik legkedveltebb célpontja, hiszen sorozatban lépnek a magyar piacra a különféle gyorsétteremláncok. Ezúttal a Colorado állambeli Quiznos gyorsétterem-hálózat kezdett tárgyalásokat egy potenciális hazai franchise-partnerrel, ám emellett további olyan érdeklődők jelentkezését várja, akik szeretnének egy a Subway éttermekhez hasonló, de válogatott minőségű alapanyagokból készült termékeket forgalmazó franchise-lánchoz csatlakozni – írja a Franchiseportal. A hálózat egységeiben legnépszerűbb szendvicseken túl, levesek és saláták közül lehet válogatni.
A hálózat 1978-ban indult, amikor Denver belvárosában "Sandwich World" néven gyorsétterem kezdett működni, ám alig egy év elteltével a vele szemközti sarkon megnyílt az első konkurens étterem, amely alapítói 1980 elején megvásárolták, bekebelezték a "Sandwich World"-koncepciót is. A hálózat az elmúlt több mint 30 év alatt a leggyorsabban fejlődő szendvicslánccá nőtte ki magát az USA-ban, méretét tekintve pedig felzárkózott a Subway étteremlánc mögötti második helyre. Napjainkban már 50 USA-tagállamban és a világ 30 országában is megtalálhatóak.
A Quiznos központja idén év elején állapodott meg legújabb, mexikói mesterfranchise-partnerével, aki 10 év alatt további franchise-partnerek bevonásával 150 egység megnyitását tűzte ki célul az országban. Európában egyelőre csak az Egyesült Királyságban Izlandon és Oroszországban vetették meg a lábukat, Magyarország lehet a következő célpont.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.