Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A spórolós fogyasztók számára egyre kevésbé számítanak a klasszikus márkatermékek, inkább veszik a diszkontok saját márkás élelmiszereit. Tavaly 345 milliárd forint értékben választották az áruház nevét viselő termékeket.
Tíz magyar fogyasztóból nyolc a háztartási kiadásain spórol a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat friss kutatása szerint. Közülük kétharmad rész olcsóbb élelmiszerekre váltott, amelyekbe beletartoznak a láncok saját márkás árucikkei is. A bővülő bolthálózat is közrejátszik abban, hogy a diszkontokban kiemelkedő szerepet játszanak a saját márkás termékek, amelyek részaránya 62-ről 63 százalékra emelkedett a csatorna teljes bevételéből. A diszkont az egyetlen üzlettípus, ahol az élelmiszerek forgalmán belül nőtt a kereskedelmi márkák aránya tavaly – derül ki a Pénzcentrum írásából.
Leginkább az állateledel és a mélyhűtött termékek vásárlói részesítik előnyben a kereskedelmi márkákat. Háztartási vegyiáruk és kozmetikumok közül több mint 50 milliárd forint került a boltok pénztáraiba kereskedelmi márkás árucikkekért. Ez a Nielsen által mért 70 kategória teljes bevételének 17 százaléka. Legalacsonyabb a kereskedelmi márkák – értékben mért – piaci részesedése az alkoholos italoknál és az édességeknél.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.