szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A feketék bűnözésének általánosítását erősíti, továbbá jelentéktelennek tünteti fel a nőkkel szembeni erőszakot – ezek a vádak érték a Pepsi egyik online reklámját, amit ezért a cég visszavont.

Visszavonta egyik online üdítőital-reklámját az amerikai Pepsi Cola cég, miután bloggerek kritikáinak tömegével szembesült, amelyek szerint a kisfilm mondanivalója rasszista. Az egyperces filmet egy színes bőrű, afroamerikai rapper rendezte, aki pusztán viccesnek szánta.

A reklámban egy mankókkal és bekötött fejjel látható fehér bőrű, szőke nőnek rendőrségi szembesítésen kellene kiválasztania támadóját hat lehetséges tettes közül, akikből öt fekete bőrű férfi, egy pedig kecske. Utóbbi a támadás elkövetője, ám a szembesítésen megfenyegeti a nőt, aki erre nem meri kiválasztani, és elmenekül.

A reklám előzményeként a kecske egy vendéglőben a reklámozott üdítőből ivott, amelyet a szőke nő szolgált fel neki pincérként. A kecske a koffeintartalmú italtól vadult meg annyira, hogy nekiugrott a pincérnőnek.

A reklámot a világhálóra szánta a Pepsi Cola cég, ám hamarosan jó néhány bírálatot kapott, amelyek szerint a feketék bűnözésének általánosítását erősíti, továbbá jelentéktelennek tünteti fel a nőkkel szembeni erőszakot.

A cég helyt adott a kritikáknak, bocsánatot kért, és teljes felelősséget vállalt a reklámért, amelyet visszavont. A film rendezője, Tyler the Creator szintén eltávolította saját netes honlapjairól a videót, és ugyancsak bocsánatot kért, ha netán bárkit megsértett volna. Cége, az Odd Future nyilatkozatban tudatta, hogy a reklámban szereplő valamennyi színes bőrű férfi az alkotógárdából való vagy Tyler barátja.

"Az egész reklám pusztán egy kis abszurd történet, sohasem hittük volna, hogy komolyan veszik" – áll az Odd Future közleményében.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!