Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Leáll a termelés május végén a Nabi kaposvári buszgyárában, ahol közel 170 embert foglalkoztattak, és eddig az Egyesült Államokba gyártottak járműveket - írta kedden a sonline.hu Somogy megyei híroldal.
A Nabi története során már volt példa arra, hogy átmenetileg a termelés lassítására, szüneteltetésére kényszerül - mondta Kovács-Gajdács János, a vállalat kommunikációs tanácsadója. Tájékoztatása szerint május végén leszállítják az utolsó járművet is a legutóbbi 150 darabos megrendelésből, ezt követően "ismét szünetelni kényszerül a kaposvári üzem működése".
A kommunikációs tanácsadó közölte, a Nabi vezetése folyamatosan dolgozik azon, hogy még május vége előtt új megrendelést kapjon a kaposvári egység, illetve több elképzelés is van a gyár további működésével kapcsolatban. A következő szűk két hónap során tehát hosszú távú megoldás is születhet, amely az üzem működésének jövőjét biztosítja - tette hozzá.
A Nabi munkatársa a hírportál értesülését, miszerint egy török cég érdeklődik a kaposvári üzem iránt, nem kommentálta.
A kaposvári üzemben 2011 márciusában indult újra a gyártás, amikor a kaliforniai Los Angeles közlekedési vállalata újabb, 150 darabos megrendelést hívott le a céggel még 2008-ban megkötött keretszerződésből.
A Nabi eddig több mint ötmilliárd forintot fordított a kaposvári üzem elindítására és a különböző fejlesztésekre; ennek eredményeként több mint 500 kompozit buszkarosszériát gyártottak - írta a sonline.hu. A portál felidézte, hogy a társaság vezetői az év elején még jelezték, hogy újabb amerikai pályázaton kívánnak indulni. Ezzel együtt arról sem tettek le, hogy a magyar piacon is értékesítenek buszokat.
A kaposvári üzem alapkövét zöldmezős beruházás keretében 2000-ben tették le, és két évvel később indult meg a különleges és rendkívül üzemanyag-takarékos buszok gyártása.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Mutatunk újabb hét könyvet, amit nyugodt szívvel ajánlunk a nyárra.
A borbár üzletvezetője szerint a szóváltás nemi irányultságtól független volt.