szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A lobbizás is komolyan hajtja előre az Egyesült Államok és az Európai Unió között kötendő szabadkereskedelmi megállapodást: a nagy cégek, mint például a Ferrari és a KFC is abban bízik, hogy alacsonyabb tarifákkal tudják termékeit a másik kontinensre exportálni.

A lobbizás is komolyan hajtja előre az Egyesült Államok (USA) és az Európai Unió (EU) között kötendő szabadkereskedelmi megállapodást: a nagy cégek, mint például a Ferrari és a KFC is abban bízik, hogy alacsonyabb tarifákkal tudják termékeit a másik kontinensre exportálni - írja a Bloomberg. Ahogy közeledik az első tárgyalási forduló, az amerikai oldalon már olyan nagyágyúk is "csatasorba" álltak, mint az Intel, vagy a Wal-Mart. Kormányzati illetékesek és cégvezetők a megállapodás megkötését szorgalmazzák, mellyel a világ gazdasági teljesítményének felét - 28 ezer milliárd dollárt - adó két blokk közötti legtöbb tarifát eltörölnék.

Az amerikai autógyártók is a tarifák eltörlése mellett vannak, emellett pedig az USA és EU szabályainak összehangolását is szívesen látnák. A Yum! Brands, melynek 2200 KFC, Pizza Hut és Taco Bell étterme van Európában, is a tarifák csökkentését látná szívesen. A cég jelenleg 1024 eurót fizet egy tonna fagyasztott csirkeszárny Európába hozatala után. A FedEx ugyanakkor azt szeretné elérni, hogy a tárgyalók állapodjanak meg egy minimum 800 dolláros vámmentes árban, mivel a kisebb, interneten is terítő kereskedőkre most nagyobb terhek nehezednek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!