Gyors, biztonságos és olcsó fizetési mód – ez a qvik
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Tavaly Hongkong volt a világ első számú kiskereskedelmi piaca, minden más városnál több kiskereskedőt vonzott – derül ki a CBRE legfrissebb, globális kiskereskedelemről szóló jelentéséből. Budapestre 2012-ben 11 új márka érkezett, így a magyar főváros az 52. helyről a 36.-ra ugrott, megelőzve olyan, nála jelentősebb vásárlóerővel rendelkező városokat, mint Barcelona, Bécs vagy Prága.
Az amerikaiak terjeszkednek a legagresszívebben, ám míg korábban Ázsiára és Nyugat-Európára koncentráltak, mára egyre többen célozzák meg a Közel-Keletet, ahol minden ötödik új belépő (18 százalék) az Egyesült Államokból érkezett. Szintén jelentős célpiaccá vált az amerikaiak számára Közép-Kelet-Európa (17 százalék) és Latin-Amerika (10 százalék). Az olasz, brit és francia cégek szintén nagyon aktívak, főleg a saját régiójukban és Ázsiában.
Hongkong továbbra is a legvonzóbb piac: 2012-ben 51 új belépő jelent meg a városban főleg Európából, de jelentős számú amerikai, japán és koreai cég is üzletet nyitott a kínai városban, és nem csak a luxusmárkák képviselői. „Hongkong egyszerre kínálja a kereskedőknek a növekvő helyi középosztály és a kínai szárazföldről érkező turisták vásárlóerejét. Hong Kong egyébként hagyományosan ugródeszkául szolgák a régiót megcélzó cégeknek, mindazonáltal egyre több kiskereskedő nyit új üzletet a kínai városokban. 2012-ben luxusmárkák sora nyitotta első boltját Hongkongban, köztük a Pierre Cardin, a Forever 21 és a Cos is” – mondta Peter Gold, a CBRE európai kiskereskedelemért felelős ügyvezetője
A kiskereskedők terjeszkedési terveiben tavaly az érett piacok domináltak, de öt felzárkózó piac is felfért az első húsz helyezett listájára: Kijev második lett 39 új belépővel, míg Sao Paolo (25), Iasi (19), Muscat (17) és Ho Si Minh-város (15) szintén fontos célpontok voltak. Egyébként ez már a második év, amikor Kijev dobogós helyezést ért el. A növekvő reáljövedelmek az első osztályú kiskereskedelmi ingatlanok kínálatának hiányával párosulnak, ami jelentős bevásárlóközpont-fejlesztéseket indított el, olyan márkákat vonzva, mint a Prada, a Camper vagy a S. Oliver. Berlin a harmadik helyezett volt az új belépők száma (28) alapján, de Németországból Frankfurt (20), Hamburg (19) és München (19) is befért az első 20 város közé. Az alacsony munkanélküliség, az emelkedő bérszínvonal és a rekord-magas foglalkoztatottság erős alapot teremtenek a fogyasztásra Németországban, egyre több piacra való belépésre bátorítva a kereskedőket. 2012-ben jelentős új szereplő volt a berlini kiskereskedelmi piacon a Mulberry, a Hollister, a Pull & Bear és a Zara Home.
A középkategóriás divatmárkák minden más kategória képviselőinél több új piacra léptek be 2012-ben, az új üzletnyitások 22 százaléka hozzájuk kötődik. A „Luxus és üzleti divat” kategória a második 20 százalékkal, majd a „Kávézók és éttermek” (13 százalék) következnek, miután a nemzetközi márkák a szórakoztatásra és vendéglátásra épülő kiskereskedelem iránti keresletet is meglovagolják.
A globális lista nem változott jelentősen az elmúlt két évben: szinte az összes, a jelentésben szereplő 320 kereskedő jelen van a vezető piacokon. London továbbra is az első a kereskedők számát tekintve, a brit fővárost Dubai követi. Párizs a harmadik helyre lépett előre, megelőzve New York-ot, amely Moszkvával osztozik a negyedik helyezésen. Hongkong a 6. maradt, Madrid a 7. Az egyetlen jelentős mozgást Peking produkálta: a kínai főváros a 13. helyről a 8.-ra ugrott.
„Budapest sokat javított a 200 város listáján: 11 új kiskereskedelmi márkával a magyar főváros az 52.-ről a 36. helyre ugrott, megelőzve olyan, nála jelentősebb vásárlóerővel rendelkező városokat, mint Barcelona, Bécs vagy Prága. Tavaly többek között a Massimo Dutti, a MONCLER, a Parfois, a CCC Shoes és a Buddha Bar is megnyitotta első üzletét Budapesten, és úgy tűnik, a folyamat idén sem szakad meg. Újra belépett a piacra a Nike egy új franchise partnerrel, a GAP hamarosan megnyitja zászlóshajó-üzletét a bővülő Árkádban, és a horvát Mlinar pékséglánc öt üzlettel jelenik meg Budapesten” – mondta Csörgő Anita, CBRE magyarországi kiskereskedelmi részlegének vezetője.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A papírmentes nyugtaadás mellett egyszerűbb használatot és költségcsökkentést hoz az átállás.
Egy kiadós gombamérgezéssel indul François Ozon új filmje, a Ha megérkezik az ősz. A termékeny francia filmrendezővel az öregkori ráncok szépségéről, az Elemi ösztön nem múló vonzerejéről, egy szexi nagymamáról, egy pusztító családi vacsoráról és Nicole Kidman plasztikai beavatkozásairól is beszélgettünk.
Vasárnap hajnalban megvolt az eszkaláció, két nappal később a kapituláció is – nem így képzelnénk két atomhatalom háborúját. Irán megrogyott, de ennek a háborúnak valójában aligha van vége.
Iránnak az lehet a fő tanulság a most véget érő háborúról, hogy atomfegyver nélkül nem tudja megvédeni magát.
Látványosan távol tartotta magát a közel-keleti konfliktus értékelésétől Orbán Viktor. A kormányfőnek csak hazai használatra van mondása a fejleményekről.
Alapesetben a harcsa félénk állat, azonban ha a fészkét védi vagy fenyegetve érzi magát, támadásba lendül.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.