Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Elkészült az első elektromos kormánymű a ZF Lenksysteme Hungária (ZFLH) Kft. egri gyárában, a vállalat e termékre alapozva kezdte meg a gyártókapacitás bővítésének előkészítését - közölte Matthias Augenstein gazdasági igazgató és Daniel Pridal műszaki igazgató a cég szerdai egri sajtótájékoztatóján.
A gazdasági igazgató emlékeztetett: az idén tíz éves ZFLH több mint száz vevőnek, köztük a VW-csoportnak, a GM-nek, a Fordnak, a Volvo-nak és az Iveco-nak, illetve a Rolls Royce-nak, a Bentley-nek, az Aston Martinnak szállít autóalkatrészeket, elsősorban hidraulikus kormányműveket, valamint kormányoszlopokat. Ma már 13 millió egri alkatrész “dolgozik” valamilyen járműben világszerte - mondta Matthias Augenstein.
A jövő terméke ugyanakkor az elektromos kormánymű lesz, ám az ennek gyártásához szükséges kapacitásbővítés az egri gyár területén már nem megoldható. Ezért a hevesi megyeszékhelytől pár kilométerre, Makláron vásárolt egy közel 180 ezer négyzetméteres területet a kft., s itt építi fel az új üzemét több ütemben - tette hozzá Daniel Pridal.
A próbatermelés 2014 nyarán kezdődhet meg Makláron, 2015-től pedig már a vevőknek is szállít a ZFLH, amely évi egymillió elektromos kormánymű gyártását tervezi. A társaság elképzelései szerint ez 50-100 új dolgozó felvételét jelentheti, ezzel a cég alkalmazottainak száma - a 2003-as alapításkori 35 után - 800 körül lehet 2015 végére.
A fejlesztés költségeiről a cégvezetők nem nyilatkoztak, csak annyit közöltek, hogy a forrás zömét a ZFLH német anyavállalata biztosítja. Azt ugyanakkor elmondták, hogy az idén 80 millió, jövőre pedig 168 millió eurónyi beruházást tervez a vállalat.
A társaság 2011-ben 236 millió euró, 2012-ben 211 millió euró értékesítési bevételt könyvelhetett el.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
A megosztottságra épít a JobbRandi és a BalRandi, amelyet ugyanaz a cég üzemeltet, a háttérben pedig egy visszás társkeresőiről ismerős név sejlik fel.
A próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.