szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az EasyJet fapados légitársaság alapítója olyan áruházlánccal rukkol elő, amely olcsóbban kínálja majd termékeit, mint az ágazat két nagy diszkontcége, a német Lidl és Aldi. Az ötletet az élelmiszer-adományok iránti kereslet adta.

Az easyFoodstore névre keresztelt vállalkozás első, kísérleti boltja már meg is nyílt a cég londoni főhadiszállásának földszintjén. Sir Stelios Haji-Ioannou, az EasyJet alapítója a nemrégiben kialakult élelmiszerbankok sikerén felbuzdulva úgy látja, van még egy piaci rés a két nagy német áruházlánc árai alatt, amit ki lehet használni. Az élelmiszerbankok hálózata egy jótékonysági szervezet, amely cégektől, magánszemélyektől és az áruházláncok eladatlan készleteiből összeszedett élelmiszer-adományokat oszt szét rászorulóknak. Az easyFoodstore a tervek szerint a nem márkás, csomagolt és konzerv élelmiszerekre koncentrálna.  

Az új áruházak jövőre nyitnak meg, kihasználva, hogy az alacsony ingatlanáraknak köszönhetően olcsón lehet kereskedelmi célú ingatlanokhoz jutni. Az üzletember úgy véli, hogy hosszabb távon nem csupán a vevőknek tudnak elfogadható áron termékeket kínálni, de a vállalkozás szép profitot is hozhat. A brit élelmiszerpiac az elmúlt időszakban szélsőségesen megosztottnak bizonyult: a legdrágább áruházláncoknak, így a Waitrose-nak ment jól, valamint a legolcsóbbaknak, a Lidlnek és az Aldinak. Haji-Ioannou az EasyJet jelentős tulajdonosa maradt, de az elmúlt időszakban az új Airbus-flotta beszerzése miatt nézeteltérése támadt a menedzsmenttel. Azzal fenyegette a vezetőséget, hogy pert indít, ha a repülőgép-vásárlás elviszi a cég profitját. Az üzletember a fapados cégek egész családját tervezi, akar easyHotel, easyOffice és easyGym hálózatot is – írja a Napi Gazdaság.

 

 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!