Hozz létre egy linket előfizetéssel nem rendelkező barátaid számára

Nem válik meg nyereséges üzletétől a Sony

A japán társaság ma jelentette be, hogy az igazgatóság egyhangúan elutasította a cégben jelenleg mintegy 6,9 százalékos részesedéssel rendelkező Third Point hedge found ajánlatát, miszerint leválasztották volna a vállalat nyereségesen működő szórakoztató üzletágát.

  • hvg.hu hvg.hu
  • +${remainingCount} szerző
Nem válik meg nyereséges üzletétől a Sony

A Sony azzal indokolta döntését, hogy a film és a zeneipari üzletágában a társaság terveinek megvalósításához 100 százalékos tulajdoni hányadra van szüksége. A nehéz időket élő társaság az elektronikai valamint a szórakoztatóipari divíziók közti szinergiák kihasználásával kíván újra sikeressé válni. A Sony az elmúlt években folyamatos veszteségekkel küzd, öt éve először most, a március végén záruló pénzügyi évben számolt be nyereségről. A veszteségekért elsősorban a televízió-üzletág felelős, amely 2004 óta összesen 800 milliárd jenes (8,4 mrd USD) veszteséget halmozott fel. A japán technológiai óriás egyrészt a televíziók iránti kereslet hanyatlása, másrészt az erős piaci verseny miatt szenved, amit a dél-koreai rivális Samsung és az Apple termékei jelentenek. A társaság piaci részesedése rohamosan csökken, a január-márciusi időszakban 5,1 százalékra esett a piaci részesedése, a negyedik negyedévi közel 7 százalékról. A Sony menedzsmentje az elektronikai üzletág kilátásait továbbra is borúsan látja a Samsung által támasztott erős verseny miatt – írja a Portfolio.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.