szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A brit hatóságok betiltották a Tesco reklámját, melyben az áruházlánc az egész iparág felelősségét sugallta a korábbi lóhús botrány kirobbanásával kapcsolatban.

A Brit Önszabályozó Reklámtestület, az ASA (Advertising Standards Authority) betiltotta a Tesco bocsánatkérő reklámját, mert úgy találták, hogy azt sugallja, hogy a lóhussal kapcsolatos problémák az egész élelmiszeriparágat érintették, nem csupán őket - írja a Guardian.

Mint ismeretes, a Tesco hamburgerpogácsáiban marhahús helyett lóhúst talált egy iparági vizsgálat. A lóhusbotrány kirobbanása után a Tesco egész oldalas hirdetésekben kért bocsánatot a fogyasztóktól, amikben azonban azt állították, hogy "Ez az ügy az egész élelmiszeriparról szól". Az ASA két bejelentést kapott, egyet egy hentestől, aki szerint a reklám félrevezető volt, mert azt sugallta, hogy a minőségi standardokkal az egész élelmiszeriparban problémák vannak. Az ASA a hentes érvelését jogosnak találta, ezért most - fél évvel később - betiltotta a reklámot.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!