Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Holnap indul a Coop Rally, melynek célja a minőségi hazai élelmiszertermelés középpontba állítása.
A Coop Rally-t 2006 óta minden évben megrendezik, ahol a Coop Csoport üzleti partnerei, és szinte a teljes gyorsan forgó fogyasztási cikkeket (FMCG) gyártó szektor részt vesz, akik magyar terméket, hazai terméket vagy hazai feldolgozású terméket gyártanak, forgalmaznak. Az idei sorozatban több mint 70 hazai vállalkozás indul, amelyek éves termékértékesítése elérte a 2000 milliárd forintot, és több mint 50 ezer embernek adnak munkát. A résztvevők szeptember 12. és 14. között, a kelet-magyarországi régióban keresik fel a kiemelt gyártó és forgalmazó központokat, ahol ügyességi versenyeken, termékbemutatókon vesznek részt. Az esemény fővédnöke, Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter szintén részt vesz az eseményen. A COOP Üzletlánc az ország harmadik legnagyobb forgalmú élelmiszer-kiskereskedelmi lánca, a Tesco, és a CBA után, bolthálózatában több mint 80 százalékban, Magyarországon előállított termékeket forgalmaznak.
Az esemény sajtótájékoztatóján Fazekas Sándor elmondta, hogy az elmúlt két évtizedben a magyar élelmiszer komoly térvesztést szenvedett el a belső piacokon, az import élelmiszerek aránya annak ellenére növekedett, hogy a hazai gazdaság képes lett volna azokat kiváltani. Azonban az utóbbi évek kommunikációjának, és tudatformálásnak köszönhetően, amíg korábban csak a vásárlók 20 százaléka volt tudatos és vásárolt magyar terméket, addig ez ma már meghaladja az 50 százalékot is. Az élelmiszeripart stratégiai fontosságúnak nevezte Kardeván Endre, a Vidékfejlesztési Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős államtitkára, majd hozzátette, hogy az elmúlt tíz év stratégiájának köszönhetően, ma már a termelőtől a fogyasztó asztaláig követhető a termék útja. Az államtitkár méltatta a vásárlók tudatosságát, becslése szerint a lakosság háromnegyede ma, azonos árkategória mellett, mindenképpen a magyar terméket választaná.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.