Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A 85 éves Shintaro Tsuji gumipapucsokkal és selyemáruval kezdett el Japánban kereskedni az 1960-as években, 1962-ben már figurákkal ékesített termékeket árusított. Az első Hello Kitty-termék, egy pénztárca 1975-ben került a piacra. A japán franchise cég annyira felfutott, hogy ma már majdnem 900 millió dolláros árbevételt ér el évente. A száj nélküli macskafigurával ma már szinte bármilyen terméken össze lehet futni, a golftáskákon át egészen a vibrátorokig.
A 43 éves amerikai jogász, Tanya Stanich két Hello Kitty-s jegyzetfüzetet és egy kisebb táskát rak be bevásárlókosarába egy kisebb wisconsini városban. Elmondása szerint még nagynénje küldött neki egyszer évtizedekkel ezelőtt egy Hello Kitty-s ételesdobozt, és azért vásárolja továbbra is a Hello Kitty-vel fémjelzett termékeket, mivel jó dolog "lányos" és "puha" dolgokat megvenni néha. Stanich egyáltalán nincs egyedül ezzel.
A Bloomberg összeállítása szerint a Hello Kitty franchise rendkívül jól jövedelmez. A Sanrio nevű japán cég, mely a franchise jogokat birtokolja, az idén márciusban véget ért legutóbbi üzleti évében majdnem 900 millió dolláros bevételt ért el, a cég részvényeinek értéke pedig megduplázódott. A cég igazgatásában, mely a világ egyik legjobban felismerhető franchise termékét dobta piacra, még mindig az alapító, a már 85 éves Shintaro Tsuji vállal döntő szerepet.
Az idős cégvezér ugyanakkor nem mindig foglalt el ilyen magas pozíciót. 13 éves korábban elvesztette édesanyját, és először egyáltalán nem a saját vállalkozás elindításának irányába mozdult: 33 éves koráig bürokrataként dolgozott. 1960-ban ugyanakkor saját céget alapított, először gumipapucsokkal és selyemáruval kezdett el kereskedni, majd 1962-ben már figurákkal ékesített termékeket kezdett el árusítani. Az első Hello Kitty termék, egy pénztárca,1975-ben került a piacra. Az eladások ezek után elképesztő módon kilőttek, folyamatosan erősödő tendenciát mutatva. 2000-ben például egy szingapúri McDonald's étteremnél a rajongók már ölre mentek a Hello Kitty-s babákért.
Tsuji időközben a saját eladások mellé egyre inkább igyekezett a franchise vonalat is felépíteni, a Sanrio megállapodást kötött a Zara márkát gyártó spanyol Inditexszel, az amerikai Wal-Mart-tal és az ékszereket gyártó osztrák Swaroskival is Hello Kitty-s termékek forgalmazásáról. Emellett már rengeteg olyan termékkel is találkozni, melyről nem gondolnánk, hogy a rajzfilm-kiscica lenne rajtuk: golftáskák és vibrátorok is megtalálhatóak a palettán.
A cég további bővüléssel számol, ennek motorja elsősorban Ázsia, Latin-Amerika és az Egyesült Államok lehet.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
„Én itt már minden »hülyére« szavaztam. Értelmes, világlátott, anyagilag stabil helyzetben lévő embernek szerintem tilos politikai párt közelébe mennie itthon” – mondja a magyar „orr”. HVG-portré.
Dopeman a „Jó arcok”-at, Kocsis Máté a „Zebra” nevű kört vezeti. Na de melyik kört vezetheti Schmidt Mária?
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.