szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter, az esemény fővédnöke a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. dunaharaszti gyártóbázisán indította útnak a nyolcadik Coop Rallyt csütörtökön reggel.

A magyar élelmiszerek népszerűsítésére hivatott országjáró autós túra Kelet-Magyarországon több mint 700 kilométert megtéve jut el Dunaharasztiból két nap alatt Gyulára, és közben számos minőségi magyar élelmiszergyártó cég telephelyét érinti. A Coca-Cola HBC Magyarország a múlt évben több mint 80 milliárd forintos árbevételt realizált - mondta az MTI-nek Kerekes László, a cég országos értékesítési igazgatója.

Az értékesítési igazgató utalt arra, hogy az elmúlt 8-10 évben Magyarországon az üdítőital- és a gyümölcslé-forgalom mintegy 25 százalékkal esett vissza.

Erre a változásra a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. úgy reagált, hogy szélesítette termékkínálatát, többek között gyümölcslevekkel, jeges teákkal, energiaitallal és ásványvízzel. Emellett nagyobb hangsúlyt helyezett termékei exportjára, így a múlt évben már mintegy 17 milliárd forint volt a kivitelből származó bevétele, és 22 országba exportálta termékeit.

Stratégiai cél, hogy a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. a jövőben közép-kelet-európai gyártóbázissá váljon - mondta az értékesítési igazgató. Ennek lehetséges feltételeit most dolgozzák ki.

Utalt arra is: a gyártáshoz felhasznált alapanyag kétharmadát  magyar beszállítóktól vásárolja a cég. Ezt erősíti az a stratégiai megállapodás, amelyet tavaly kötött a kormány a Coca-Cola HBC Magyarország Kft-vel. Megemlítette: a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. a rendszerváltás óta mintegy 110 milliárd forintot fektetett be Magyarországon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!