Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A szükséges hivatali engedélyek híján meghiúsulni látszik a járatok szeptemberre ígért indítása, sőt, az idő múlásával arra egyre kisebb a remény, hogy még az idén felszállhat a Sólyom – írja a Napi.hu.
A hatósági engedélyezési eljárás elhúzódása miatt nem kezdhette meg az utasok szállítását a Sólyom Hungarian Airways, a Napi.hu-nak Vágó József vezérigazgató elmondta, hogy bár az első három gép lefestve, útra készen áll egy angliai légi bázison, továbbra is bizonytalan, hogy mikor érkeznek Budapestre. A légitársaság vezetője szerint az engedélyezéshez szükséges iratokat, dokumentumokat már egy ideje beadták, az illetékeket is befizették, ám a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatalától eddig semmilyen értesítést nem kaptak arról, hogy mikor kerülhet sor az átvételre, lajstromozásra stb. Vágó szerint mellesleg a Sólyom hetente egy gépet tudna átvenni és üzembe állítani.
Szakmai körökben úgy tudják, hogy a hivatal "gáncsoskodásának" igen egyszerű oka van: néhány alapvetően fontos dokumentum hiánya, illetve hiányossága. Ezek közül a leglényegesebbnek a légitársaság finanszírozására szóló biztosítékok hiánya tűnik. A cég első embere augusztusban közölte, hogy az első charterjárat augusztusban indul, a jegyeket már el is adták. A menetrendszerinti járatok indítását az ősz első hónapjára ígérték, eddig azonban semmi jele ennek, azaz ezek a tervek bukni látszanak.
A cég pilótáinak és utaskísérőinek képzése eközben itthon és Angliában is folyik, ami arra utal, hogy előbb vagy utóbb mégis beindulhat a cég. Repülésügyben tapasztalt szakértők szerint ugyanakkor az idő múlásával egyre kisebb a remény, hogy erre még az idén sor kerül.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.