szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Nagyot nőtt a Harley-Davidson motorkerékpár-gyártó nyeresége a harmadik negyedévben: a profit éves összevetésben 21 százalékkal ugrott meg az eladások növekedése hatására.

Növekedett a kereslet a motorkerékpárok iránt az Egyesült Államokban a gazdasági válság enyhülésével. A Dow Jones hírügynökség szerint a Harley-Davidson (H-D) már nemcsak az "idősödő fehér férfiakból" álló hagyományos vásárlóközönségére figyel, hanem nyitni próbál a nők, a kisebbségek és a fiatalok felé is.

Az Egyesült Államokban 48 528 motorkerékpárt adtak el a harmadik negyedévben, 20 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A H-D növelte eladásait az Egyesült Államokon kívül is, főleg Indiában és Kínában. Az ázsiai-csendes-óceáni térségben 10 százalékkal, Dél-Amerikában 16 százalékkal nőttek az eladások. A cég becslése szerint 2013-ban összesen 259-264 ezer motorkerékpárt adhatnak el világszerte.

A cég a gyárain belüli gyártási folyamatokat átalakította, kevesebb dolgozója van, de őket rugalmasabban alkalmazza. Ez segített a költségek csökkentésében, és a profit növelésében. A harmadik negyedévben a cég profitja 162,7 millió dollár volt, 2012 harmadik negyedévében még csak 134 millió dollár. Ugyanebben az időszakban a motorkerékpárok eladásából származó bevételek 8,4 százalékkal 1,18 milliárd dollárra növekedtek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!