szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A mai változó gazdasági környezetben a kiskereskedők igyekeznek mindent bevetni azért, hogy magukhoz csábítsák a vásárlókat. A rendkívüli, 70 százalék és afeletti akciókat hirdetőkkel ugyanakkor érdemes vigyázni: ha túl nagy az árengedmény, az azt jelenti, hogy korábban túl drágán kínálta a bolt termékeit, illetve az üzletet rosszul vezetik.

A mai változó gazdasági környezetben a kiskereskedők igyekeznek mindent bevetni azért, hogy magukhoz csábítsák a vásárlókat. A rendkívüli, 70 százalék és afeletti akciókat hirdetőkkel ugyanakkor érdemes vigyázni: ha túl nagy az árengedmény, az azt jelenti, hogy korábban túl drágán kínálta a bolt termékeit, illetve az üzletet rosszul vezetik – írja a Business Insider. Legalábbis erre a következtetésre jutott Mark Ellwood, aki könyvet is írt erről a jelenségről. Szerinte a 30-50 százalékos árengedmények még beleférnek.

Az amerikai vásárlók egy évtizeddel ezelőtt még elképzelhetetlennek tartották a 70 százalékos leértékeléseket, ám ma már majdnem elvárják, hogy ilyen akciók legyenek.

Az amerikai vásárlóknak ma már mintegy 23 százaléka vásárol ruhát az akciós időszakban, ez 8 százalékkal több, mint 2007-ben. Ellwood arra is felhívja a figyelmet, hogy az akciók nem mindig a vásárlók legjobb érdekében történnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!