Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Magyarországi vegyesvállalatot alapít a Mol és a japán JSR Corporation, amely 2017-től szintetikus gumit (S-SBR) fog gyártani Tiszaújvárosban.
A Mol egy magyarországi vegyesvállalat alapításáról állapodott meg a japán JSR Corporationnel (JSR). Az 51 százalékos JSR és 49 százalékos Mol tulajdonú vegyesvállalat által működtetett üzem kapacitása évi 60 000 tonna lesz, és elindulása után több mint 100 új munkahelyet biztosít majd.
A Tiszaújvárosban létrehozandó üzemben szintetikus gumit, ún. S-SBR-t (oldószeres eljárással készült sztirol butadién gumi) fognak gyártani 2017-től. Az itt készülő termék jelenleg az egyik leginnovatívabb alapanyag a kevesebb üzemanyagot igénylő és nedves úton is jobban tapadó gumiabroncsok előállításához.
A vegyesvállalat létrejöttével világszinten is vezető japán technológiai innováció települ Tiszaújvárosba, hozzájárulva ezzel a hazai ipar tudásbázisának növekedéséhez.
A szintetikus gumik magyarországi gyártásához szükséges egyik legfőbb alapanyagot a Mol-csoporthoz tartozó TVK szintén Tiszaújvárosban épülő butadién üzeme állítja majd elő, amely 2015-ben kezd termelni, évi 130 000 tonna kapacitással.
A magyarországi beruházás több szempontból is előnyös a szintetikus gumigyártás számára. Egyrészt több nagy gumigyártó is működik az országban. Másrészt Magyarországról könnyen elérhető az összes nagy nyugat-európai gumigyár, ahogy Közép-Kelet Európa, Oroszország vagy Törökország is, ahol szintén jelentős gumikereslet-növekedés várható.
Fasimon Sándor a Mol Magyarország ügyvezető igazgatója elmondta: „Amellett, hogy ezzel a lépéssel a Mol petrolkémiai értéklánca új termékkel bővül, a hazai ipar erősödéséhez is hozzájárul, hiszen a világ élvonalában járó technológia fog működni az észak-magyarországi régióban.”
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?