Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Kedden este a koszovói székhelyű Belle Air Europe légitársaság bejelentette, hogy felfüggeszti működését. A koszovói cég albán anyacége, a Belle Air két nappal korábban szintén leállította járatai közlekedtetését és felfüggesztette működését a nehéz gazdasági helyzetre hivatkozva. A két légitársaság működésének egyelőre még csak ideiglenes felfüggesztése komoly hatással lesz a tiranai és pristinai repülőtér utasforgalmára is.
Kedden este a koszovói székhelyű Belle Air Europe légitársaság bejelentette, hogy felfüggeszti működését. A koszovói cég albán anyacége, a Belle Air két nappal korábban szintén leállította járatai közlekedtetését és felfüggesztette működését a nehéz gazdasági helyzetre hivatkozva. A két légitársaság működésének egyelőre még csak ideiglenes felfüggesztése komoly hatással lesz a tiranai és pristinai repülőtér utasforgalmára is – írja a Balkans.com.
A Belle Air Europe nyolc nyugat-európai városba közlekedtetett járatokat, és tervben volt újabbak indítása is. Az albán gyökerű koszovói légitársaság két gépet üzemeltetett, az egyik Airbus-t már vissza is kellett adniuk a lízingcégnek.
Az albán anyacég, a Belle Air eközben honlapján közölte, hogy már 18 napja blokkolják a bankszámláikat, vagyis minden bizonnyal nem tudtak kifizetéseket végrehajtani. Az albán gazdasági miniszter eközben közölte, hogy a cég 4,8 millió euróval tartozik az albán adóhatóságnak. A magántulajdonban lévő Belle Air az albán főváros utasforgalmának több mint 50 százalékát adta, és Pristinában is az első volt a forgalmat tekintve, így e két város légikikötéjének eredményeire minden bizonnyal nagy hatással lesz a két leállás.
A Balkán országainak légiiparában mindeközben jelentős átalakulások zajlanak. A szerbiai Jat Airways-ből Air Serbia lett, miután a légitársaságban 49 százalékos részesedést vásárolt az arab Etihad Airways, a Croatia Airlines iránt az indonéz Garuda érdeklődik, a szlovén Adriát pedig lehet, hogy a kínai China Southern vinné. A régiós piaci konszolidációból azonban egyes társaságok úgy tűnik, kimaradnak, a nehéz gazdasági környezetben még a tőkeerős partner felbukkanása előtt lehúzzák a rolót.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.