Gyors, biztonságos és olcsó fizetési mód – ez a qvik
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A cégautó adóztatása alapvetően nem változik a tavalyihoz képest. Az adó mértéke továbbra is havi 7700 és 44 000 forint közé esik. Persze, ha veszel egy Teslát 170 millióért céges autónak, akkor nem kell fizetned semmit.
A válság előtti alapelvek tovatűntek: a cégautók ma már nem 120 ezer kilométert futnak a cseréig, inkább 180 ezret, és jellemzőbb, hogy nem két-, hanem ötévesen adnak túl rajtuk – írtuk fél éve, és a helyzet azóta sem változott érdemben. Az összes autókategóriát tekintve 2013-ban is 5 millió forint körül mozgott az átlagos cégautóérték. Az érdekes ebben, hogy három éve is ennyi volt, miközben az autóárak emelkedtek. Folytatódott az a trend is, hogy a vállalkozások kisebb méretű járműveket, alacsonyabb felszereltséggel és kisebb teljesítményű motorokkal kerestek.
Kevesen tudják, de például a kizárólag elektromos hajtómotorral működő személygépkocsik után nem kell adót fizetni. Tehát, ha a vállalkozásod esetleg vesz egy Teslát céges autónak 170 millió forintért, nem kell cégautóadót fizetned utána. Ha nincs ennyi pénzed, motort is használhatsz „céges autóként”, ami után szintén adózni kell. Erről bővebben itt olvashatsz.
Ha Szlovákiában vettél céges autót, mert spórolni akartál a brutális magyar regisztrációs adón, ebben az esetben is meg kell fizetned a cégautó adót, ha költségelszámolást kértél rá. Fontos tudnod azonban, hogy ilyen esetben az adót nem a személygépkocsi tulajdonosának kell fizetni, hanem annak, aki a gépkocsival összefüggésben a számviteli törvény szerint, illetve az szja törvény szerint a vonatkozó költséget elszámolta.
Gépjármű teljesítménye (kW) | Környezetvédelmi osztály (0-4 osztály) | Kö (6-10 osztály) | Kö (5, 14-15 osztály) |
0 - 50 | 16 500 | 8800 | 7700 |
51 - 90 | 22 000 | 11 000 | 8800 |
91 - 120 | 33 000 | 22 000 | 11 000 |
120 felett | 44 000 | 33 000 | 22 000 |
A cégautó adó sávos mértéke nem változik, továbbra is a teljesítményadatokból és a környezetvédelmi besorolásból áll össze. Ennek alapján az adó mértéke továbbra is havi 7700 és 44 000 forint közé esik. A cégautó adó bevallását – hasonlóan az idei évhez – jövőre is 3 havonta kell elvégezni. Változatlanul marad az is, hogy bérlés esetén az adót továbbra sem kell megfizetni az áfa részre vonatkozóan, és ez a rész akkor is mentesül az adózás alól, amennyiben a cégautót használatra magánszemélynek adják, aki a költségtérítést útnyilvántartás vezetése mellett kapja. Erről bővebben itt olvashatsz.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A papírmentes nyugtaadás mellett egyszerűbb használatot és költségcsökkentést hoz az átállás.
Egy kiadós gombamérgezéssel indul François Ozon új filmje, a Ha megérkezik az ősz. A termékeny francia filmrendezővel az öregkori ráncok szépségéről, az Elemi ösztön nem múló vonzerejéről, egy szexi nagymamáról, egy pusztító családi vacsoráról és Nicole Kidman plasztikai beavatkozásairól is beszélgettünk.
Vasárnap hajnalban megvolt az eszkaláció, két nappal később a kapituláció is – nem így képzelnénk két atomhatalom háborúját. Irán megrogyott, de ennek a háborúnak valójában aligha van vége.
Iránnak az lehet a fő tanulság a most véget érő háborúról, hogy atomfegyver nélkül nem tudja megvédeni magát.
Látványosan távol tartotta magát a közel-keleti konfliktus értékelésétől Orbán Viktor. A kormányfőnek csak hazai használatra van mondása a fejleményekről.
Alapesetben a harcsa félénk állat, azonban ha a fészkét védi vagy fenyegetve érzi magát, támadásba lendül.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.