szerző:
Ember Zoltán
Tetszett a cikk?

Céges oldalad, amennyiben megfelelően üzemelteted, komoly forgalmat generálhat a céged saját weboldalán is. Az alábbiakban megmutatjuk, hogyan tudsz céges oldalt létrehozni, és ez miért jó a vállalkozásodnak.

A LinkedInen összesen 3,2 millió céges oldalt lehetett elérni világszerte. A hazai közösségen belül 10 241 magyar mikrovállalkozás (1-9 fős cég) van fent aktív céges oldallal (2013. novemberi adatok alapján). Mindez olyan lehetőséget jelent a cégednek, amit nagyon is érdemes kihasználni. Lássuk, hogyan!

Bánki Tamás, független Linkedin szakértő szerint, az alábbi okokból érdemes céges oldalt indítani:

a. álláshirdetést csak itt tehetünk közzé (bár ez fizetős)
b. ha van a cégednek minimum hetente frissülő blogja (legyen!), akkor annak a tartalmát itt meg lehet osztani,
c. jó tartalmat (azaz informatív, fontos, szórakoztató posztokat) nyújtó cégeket többen követnek,
d. a követők főoldalán megjelenik a tartalmunk, amit az ő ismerőseik is olvashatnak, megoszthatnak, like-olhatnak,
e. ha munkaerőt keresünk, akkor lehet, hogy a követőink között megtaláljuk.

Mások céges oldalait több okból is hasznos követni:

a. naprakész információkról értesülhetünk az általunk követett cégről
b. fel tudjuk térképezni az általunk követett cégnél dolgozók kapcsolati hálóját
c. harmadik ok lehet az álláskeresés

A céges megjelenés

Hazai cégek a Linkedinen iparági megoszlás szerint:

IT: 22196
Pénzügyi szolgáltatások: 8929
Telekommunikáció: 8841
Bank: 7501
Marketing és reklám: 7477

Forrás: http://linkedin-kepzes.blog.hu/

Céges oldal létrehozása nagyon könnyű. Az induláskor elég sok statisztikai adatot kell megadnod a cégedről (milyen iparágban, hol tevékenykedik). Ez részben automatikusan történik: legördülő menűkből választhatod ki a cégedre jellemző, megfelelő adatokat.

A LinkedIn céges oldal szerkezete 3+1 fülből áll. Ezek: Home (Főoldal), Products & Services (Termékek és Szolgáltatások), Insights (Betekintés). A plusz egy fő-fület csak olyan cégek oldalán láthatjuk, amely már adott fel állást, ez a Careers (Állások) fül, amely fizetős. E mellett az oldal tulajdonosának az Analytics (Statisztika) fül is megjelenik. Videókat a Careers felületen és a Termékek / Szolgáltatások felületeken tudsz elhelyezni.

Nagyon fontos, hogy a céged nevét hogyan állítod be. Ha azt írod, hogy „Én és a Cégem Kft.” akkor az lesz a LinkedIn céges oldalad url-je, hogy linkedin.com/company/en-es-a-cegem-kft. Ha viszont azt a nevet adod neki, hogy „Én és a Cégem”, akkor az lesz céges oldalad url-je, hogy linkedin.com/company/en-es-a-cegem, azaz megspórolod az url-ben elolvasandó „kft” karaktereket, amivel könnyebben lesz olvasható, megjegyezhető, avagy telefonba elmondható a cégneved.

Ahogy a LinkedIn profilnál, úgy itt is van 2000 karrakterünk a bemutatkozásra. Célszerű ugyanakkor 3-5 sorba belesűríteni mondandónkat. Érdemes tanulni a multiktól ezen a területen is.

Az amerikai General Electric például így van jelen a Termékek fő-fülen: „A GE a fontos dolgokkal foglalkozik. Nekünk vannak a legjobb embereink, és a legjobb technológiáink, hogy a világ legnagyobb kihívásait: az elektronikai, egészségügyi és otthoni, valamint a szállítmányozásra és a pénzügyekre is megoldást adjunk. Mi nem csak álmodunk. Mi építjük, meghajtjuk, mozgatjuk, gyógyítjuk a világot”.

A következő részben a vállalkozói énmárkázásról írunk, amelyet cégvezetőként alakíthatsz ki a LinkedInen.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!
hvg.hu Világ

Hamis LinkedIn-profilokkal támadt a brit titkosszolgálat

Hamisított weboldalak, többek között hamis LinkedIn oldalak segítségével fért hozzá célszemélyek számítógépéhez a brit titkosszolgálat (GCHQ) – derül a Der Spiegel hétvégén megjelent számából. A hetilap munkatársai újabb Snowden-dokumentumokba tekinthettek be.

Gulyás szerint indokolt vizsgálni, miért nem figyelt fel előbb Kaletára a nemzetbiztonság

Gulyás szerint indokolt vizsgálni, miért nem figyelt fel előbb Kaletára a nemzetbiztonság

38 szelvénytulajdonos foghatja a fejét

38 szelvénytulajdonos foghatja a fejét

Egész nap csak küzdöttem a belső démonommal

Egész nap csak küzdöttem a belső démonommal