szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Közel tízmillió autót adott el 2013-ban a General Motors (GM) amerikai autógyártó. Észak-Amerikában és Kínában növekedtek az eladások, de Dél-Amerikában és Európában csökkentek.

A GM éves eladásai 2013-ban 4 százalékkal nőttek és elérték a 9,71 millió járművet. Észak-Amerikában 3,23 millió autót adtak el (7 százalékos növekedés), Európában 1,55 milliót (3 százalékos csökkenés), Dél-Amerikában 1,04 millió autót (1 százalékos csökkenés), a világ többi részén pedig 3,89 milliót.

Piaci elemzők szerint az Egyesült Államokban idén is jók lehetnek az eladási mutatók, és még Európában is növekedhet a kereslet. A GM szerdán teszi közzé 2014-es előrejelzését, és a befektetők vagy osztalékfizetés, vagy sajátrészvény-vásárlás bejelentését is várják.

A GM-hez tartozó márkák közül Chevrolet autókból 4,98 milliót adtak el, Buick márkából 1,32 milliót, Cadillacből 250,8 ezret, az Opel és a Vauxhall márkákból pedig együttesen 1,06 milliót.

A GM csoportszinten személygépkocsi-eladásokban megelőzte a Volkswagen-csoportot, amely 9,5 millió autót értékesített előző évben. A japán Toyota autógyártó még nem közölt éves adatokat, de az elemzők szerint csak a Toyota van olyan helyzetben, hogy az eladásokban még megelőzze az amerikai gyártót.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!