szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Modern szendvicsemberként keresi a kenyérre valót egy amerikai fiatalember, aki abból él, hogy a közösségi médiában céges pólókat visel. E mellett a vezetéknevét is megváltoztatja a vállalatok kedvéért egy-egy évig, ha azok elég sokat fizetnek neki ezért.

A 31 éves Jason Sadlernek bárki fizethet egy napra, hogy a pólójukban mutatkozzon a közösségi médiában, a Twitteren és a Facebookon. Mivel Sadlernek ma 40 ezer Twitter és 12 ezer Facebook-követője van, ezért elég nagy tömeget tud elérni a Flickr-re feltöltött képeivel és a Youtube- és Ustream-videóival.

A fiatalember "üzleti modellje" is figyelemre méltó. Január 1-én 1 dollárt, 2-án két dollárt, 3-án három dollárt kért egy napért, a sorozat pedig így folytatódott az év végéig. December 31-én már 365 dollárt kért egy napi pólóviselésért, és ezzel a sorozattal csak 2009-ben 66978 dollárt keresett (mai árfolyamon több mint 15 millió forintot). Azóta természetesen emelte az árait, és eddig 1500 ügyfele volt.

Jason Sadler neve egyébként most Jason SrfrApp, de csak azért, mert a SfrfApp nevű, szörfös közösségi oldal 50 ezer dollárt fizetett Sadlernek, hogy egy évig ez legyen a vezetékneve. 2012-ben még Jason Headsetsdotcomnak hívták.

Az eredeti cikk a New York Times-ban jelent meg, amit a Kreatív talált.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!