Kiszervezi védelmi ipari érdekeltségeit a magyar állam
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Fél éve vezették be az útdíjat, de a kisebb vállalkozások tönkre mennek tőle.
A teol.hu írta meg, hogy sokan hagyták abba a fuvarozást az útdíj miatt az elmúlt fél évben. Főleg azok, akik csak belföldi szállítmányozást vállaltak, például az áruházláncoknak.
A közepes forgalommal rendelkező cégeknél több mint 1,5 millió forint évente egy járműre vetítve az e-útdíj miatti költség, ami közel hatszoros tehernövekedést jelent a korábbi matricás rendszerhez viszonyítva. Az egy kilométerre eső fuvarköltség a tisztán belföldi forgalmú járműveknél a korábbinál 30 százalékkal is magasabb lehet. Ezt a versenyt már nem bírják a kisebb, családi vállalkozások.
Egy magát megnevezni nem kívánó nagyobb cég vezetője a lapnak elmondta, az e-útdíj okozta többletköltségeket igyekeztek a megbízókra hárítani. Tapasztalataik szerint a versenytársaik is így tesznek. Az útdíj közvetve a szürke-, illetve feketefuvarozást is növeli, hiszen az eddig billegő, kisebb cégek most komoly versenyelőnyre és jövedelmezőségre tehetnek szert azzal, hogy útdíj nélkül ajánlják ki a tarifát.
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. A cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változások kerülnek bemutatásra.
Még mintegy 186 milliárd forint kedvező feltételű pénzügyi forrás érhető el az EXIM-nél a Demján Sándor Program keretében meghirdetett konstrukciókban.
Csak a magyarok kisebbsége minősíti magát bal- vagy jobboldalinak – derül ki a Medián júniusi kutatásából. A magukat centristának tartók és a baloldali szavazók körében is biztosan vezet a Tisza Párt.
Magyarország felébredt, pezseg, forr és tüntet, és egész biztosan tudja, mit nem akar. Állampártot. Vélemény.
A MÁV részletesen megírta a HVG-nek, mit tesznek, hogy minél kevesebb baj érhesse az utasokat.
A CATL szerint nincs csoportos létszámleépítés, sőt még bővültek is.
A közbeszerzéseken tőkeerőssé vált építőipari cégek bármikor le tudnak csapni versenytársaikra.