Hogyan legyünk nagy(obba)k? Növekedési tippek kkv-knak

Egy friss felmérés szerint a magyar vállalkozók több mint 66 százaléka több vevőt szeretne. Ebben egy-két törvényes „adótrükk” is segíthet.

  • hvg.hu hvg.hu
Hogyan legyünk nagy(obba)k? Növekedési tippek kkv-knak

Magyarországon a vállalkozások túlnyomó többsége a kis- és középvállalkozások körébe tartozik, ezen belül is jelentős (a KSH adatai szerint 94,8 százalék) az egészen kicsi, az úgynevezett mikro-vállalkozások aránya. Csak a számokat nézve tehát úgy tűnik, a létező legjobb dolgok egyike kisvállalkozónak lenni ma Magyarországon – írja az Adózóna.

Ha viszont elbeszélgetünk a kisvállalkozások tulajdonosaival, egy egészen másfajta kép rajzolódik ki: a cégek számos, a működésüket és fejlődésüket gátló körülménnyel küzdenek, hogy csak néhányat említsünk

  • nem növekedésbarát, kiszámíthatatlan üzleti környezet,
  • nehéz hitelhez jutni, ráadásul a kölcsöntőke jövedelmezősége alacsonyabb, mint az ára,
  • az euróban megkötött kereskedelmi szerződések árfolyamkockázata, az ezzel lekötött erőforrások miatti versenyhátrány,
  • az elmaradó beruházások miatt folyamatosan csökkenő vállalati vagyon,
  • a nagyvállalatokra szabott adminisztrációs terhek és
  • a bonyolult adózási rendszer.

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) és az Üzleti Klinika, valamint a Nagymarketing által kezdeményezett felmérés szerint a vállalkozások több mint 66 százaléka a vevőik számának növelésében látja a siker kulcsát, míg a megkérdezetteknek csupán csak egyharmada tartja megoldásnak cége problémáira a költségek csökkentését.

Biztosan minden vállalkozó – akár kereskedő, akár gyártó –, gondolt már arra, milyen jó lenne, ha a hűséges vásárlók, a viszonteladók ajánlanák őt egymásnak, dicsérnék a termékeit. Jó lenne a kifutó vagy romlandó árukészlettől is idejében megszabadulni.

Ösztönözni lehet erre a vásárlókat, mondjuk

  • vásárlások utáni kedvezménnyel, visszatérítés formájában
  • promóciós nyereménnyel (főnyereményként vagy kisebb szóróajándékként)
  • ajándékként a termékhez csomagolva
  • hűségprogramba építve (a gyűjtött pontok utalványra válthatók be).

Az Szja-tv. 1. számú melléklete 8.14. pontja szerint adómentes természetbeni juttatás a vevőnek üzletpolitikai (reklám) céllal adott árengedmény, visszatérítés vagy áru, szolgáltatás vásárlásához kapcsolódó más kedvezmény, ha az – megjelenési formájától függetlenül – árura vagy szolgáltatásra váltható, valamint az áruminta.

További részleteket itt olvashat.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mennyit ér a cégem?

A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat, vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.

Regisztrálj egy társkeresőre, és megtudod, mennyi az értéked

Regisztrálj egy társkeresőre, és megtudod, mennyi az értéked

Mennyivel növekszik egy férfi értéke, ha tizenöt centivel magasabb? Mennyi esélye van párt találnia egy társkeresőn egy kedves, átlagosan kinéző, átlagosan jól kereső nőnek, ha nincs semmi speciális tulajdonsága? Mi a társkeresés beépített kockázata? Egy harminckilenc éves nő még harmincasnak számít? Kritika a Többesélyes szerelem című filmről.