szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Külön tudomány, hogy a sílifteket hogyan lehet a 21. század kívánalmainak megfelelően építeni és üzemeltetni. A Siemens Ausztriában minden eddiginél nagyobb komfortot produkáló, akár 40 százalékkal takaérkosabb rendszert adott át.

A Siemens Drive Technologies divíziója (együttműködve a Doppelmayr Gruppe-val) komplett hajtás- és elektrotechnikát szállított a Silvrettaseilbahn új "Piz Val Gronda E5" kötélpályájához.

A kötélpályán két nagykapacitású kabin közlekedik, egyenként 150 utasférőhellyel. A Siemens által szállított hajtások egyenként 800 kW-osak, és másodpercenként 12 méteres maximális sebességgel is képesek hajtani a kabinokat. A kétpályás ingajáratú kötélpályát integrált hajtástechnikával látják el, amely optimálisan egymásra hangolt váltóáramú hajtásokból és Sinamics frekvenciaváltókból áll. Ezek akár 40 százalékkal kevesebb energiát fogyasztanak, mint az elődmodellek. így hozzájárulnak az energiahatékony üzemeltetéshez.

Silvrettaseilbahn AG

Az energiaellátás és a kisfeszültségű energiaelosztás intelligens kialakítása révén ráadásul elhagyhatták az alsó és felső végállomások közti kábelárkot, így a projektet különösen tájkímélő módon valósították meg. A fölső állomás ellátásához az energia- és adatkábeleket a függesztő (hordó) kötélbe integrálták, így a két végállomás között mindössze két tartóoszlopra van szükség.
 
A "Piz Val Gronda E5" a világon az első kötélpálya, amelyet fűthető ülésekkel is elláttak. 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!