szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A European Locomotive Leasing (ELL) akár 50 darab Vectron-mozdonyt is venne, annyira a pozitív makrogazdasági kilátásokban és az EU-ban liberalizált piacban. Az első darabokat meg is rendelte a Siemenstől.

Az ELL a kontinentális európai teher- és személyforgalomban komplett mozdonylízing-megoldások szolgáltatójaként tevékenykedik. A cég most keretszerződést kötött a Siemensszel, hogy 2016-ig  akár 50 darab ultramodern Vectron-mozdonyt kaphasson. Az első darabokat meg is rendelték, és ahogy az ELL növekvő ügyfélköre igényli, két éven belül eljuthatnak a keretszámokig.

Az ELL jól keres azon, hogy az európai mozdonylízing-szektor dinamikusan erősödik. A növekedő szegmens alapját a vasúti közlekedés liberalizálása, illetve ezáltal a magánvasút-társaságok növekvő jelentősége tereti meg. E szegens ugyanis, miközben nyitott az akár radikális fejlesztésére is, a mozdonyok tulajdonlása helyett azok lízingjét részesíti előnyben.

Siemens

A Vectronokba beépített európai vonatbiztonsági rendszer (ETCS) nagy előnyt jelent ma a piacon, mivel ennek révén az országhatárokon átlépő forgalom zökkenőmentesen, leállás nélkül  bonyolítható. A Vectron mozdonytípusait (maximális teljesítménye 6.400 kW, csúcssebessége 160 km/ó) alapvetően vontatási feladatokra használják, az ELL-szerződés ugyanakkor többféle konstrukciót is tartalmaz.

A váltóáramú lokomotívokat Németország, Ausztria és Magyarország között fogják járatni a határokon átlépő forgalomban. A több-áramnemű mozdonyok Németország, Ausztria, Lengyelország, Magyarország, Szlovákia és Csehország közötti forgalomban vethetők be.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!