szerző:
f1-live/hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az éles szeméről, meglátásairól, de leginkább a médiában való megjelenésben mutatott tempóérzékéről híres-hirhedt Gian Carlo Minardi azt állítja, hogy a BMW májusban dönthet arról, hogy visszatérjen-e motorgyártóként az F1-be. A korábbi forma-1-es csapattulajdonos német híresztelésekre alapozva mondta - írja az f1-live.hu.

Minardi hivatalos oldalán azt írta, hogy a Forma-1 motorforradalom több motorgyártót is érint, mint amennyien ma a rajtrácsra állítják azokat. A Németországból érkező pletykák szerint - így Minardi - a BMW igazgatótanácsa májusban dönt arról, fontolóra vegyék-e a visszatérést az autóversenyzés király kategóriájába. Akár már 2015-től.

Minardi szerint a szándék mögötti hajtóerő leginkább Steven Althaus, a BMW marketingvezetője és brandért felelős menedzsere, aki tavaly került a céghez, de korábbi munkahelyén, az Allianznál benne volt a keze a biztosítóf1-es részvételében. Minardi hozzátette: az autógyártó specialistái - ahogyan a 2015-ben biztosan visszatérő Honda szakemberei - ott voltak a szezon előtti teszteken és az első versenyeken, hogy fontos információkat gyűjtsenek.

Kanada, 2007 - Kubica, nem sokkal a nagy bukása előtt
Wikipedia

A BMW legutóbb a Sauber felvásárlásával volt jelen az F1-ben, de akkor saját, gyári csapatként. Miután 2000-2005 között a Williamsnek szállított motorokat, 2005-ben felvásárolták Peter Sauber istállóját. Első évükben,  2006-ban két dobogós hellyel "debütáltak", 2007-ban pedig a csapatversenyben lettek ezüstérmesek. (Abban az évben, Kanadában óriásit bukott Kubica, akit Indianapolisban a csapat tesztpilótája, Sebastian Vettel helyettesített). A BMW első - és máig egyeten futamgyőzelmét egy évvel később, szintén Kanadában érték el, ami egyben a Kubica-Heifeld pilótapáros egyetlen kettős győzeleme is volt.

A BMW 2009. július 29-én jelentette be hivatalosan, hogy kiszáll a versenyszériából. Az istállót előző tulajdonosa, Peter Sauber vásárolta vissza. A BMW motorszállítóként való visszatérése sok más mellett azt is bizonyítaná, hogy az autógyártóknak a versenyszériában az idei évtől bevezetett drasztikus változások tetszenek, és valóban összeegyeztethetőbbnek tartják a Forma-1-et a hétköznapi autózás jövőjével, mint korábban.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!