Online marketing 1. – Az alapok

Hogyan növelhetem az eladásaimat? Miként építsek márkát a termékeimből? Most megmutatjuk!

  • hvg.hu hvg.hu
Online marketing 1. – Az alapok

Sorozatunkban az online marketing alapjait mutatjuk be kisvállalkozásoknak. Korábban a finanszírozási kérdésekkel foglalkoztunk, erről a témáról bővebben itt olvashat.

Az online marketing célja, hogy internetes eszközökkel ismertté tegye a vállalkozást vagy termékét a nagyközönség előtt. A hatékony marketingkommunikáció márkát épít, növeli az eladásokat, és javul a vállalkozás jövedelmezősége is. Ma már egyetlen kisvállalkozás sem engedheti meg magának, hogy lemondjon az online marketingben rejlő lehetőségekről.

Az online marketing részei:

1. Céges honlap
2. Keresőmarketing mobilra is
3. Sajtóközlemények
4. Banner hirdetések
5. Link kampányok
6. E-mail-ek és hírlevelek
7. Vírusmarketing
8. Partnerprogram
9. Blogok

A jó céges honlap ismérveiről itt olvashat.

A keresőmarketing

A keresőmarketing egy weboldal látogatottságát akarja növelni a keresők találati oldalain. Ennek – értelemszerűen – az az előfeltétele, hogy legyen vállalati weboldalunk, amire látogatókat irányítunk.

A keresőmarketing eszközei a következők:

1. Keresőoptimalizálás
2. Fizetett hirdetés
3. Fizetett listázás
4. Szövegírás

A keresőoptimalizálás a céges weboldal adott kulcsszavait szeretné előnyösebb helyzetbe hozni a keresőmotorok találati listáján. Például, ha egy vásárló beüti a keresőbe, hogy „kutyakozmetika”, akkor a mi kutyakozmetikai vállalkozásunk weboldalát dobja fel az első 10 találat között a vásárlónak. A keresőoptimalizálás ezt főként a weboldal szerkezeti és tartalmi kialakításával éri el.

A fizetett hirdetés (fizetés kattintásonkért, PPC) szolgáltatás lényege, hogy a cégünk azokért a reklámmegjelenésekért fizet, amelyek után a felhasználók a céges weboldalunkra érkeznek. A PPC-ben a cégünk csak a valós látogatókért fizet. Ez egy hatalmas előny például a hagyományos bannerekkel szemben, ahol a megjelenítés alapján történik az elszámolás. A két legnagyobb külföldi PPC rendszer a Google AdWords és a Yahoo! az Overture-ön keresztül.

A fizetett listázás olyan keresőmarketing eszköz, amelynél a keresőmotor díjazás ellenében szerepelteti az adott honlapot a találati listában. Sok kereső lehetőséget ad arra, hogy a cégek megvásárolják a találati listában való szereplésüket, a Google ezt azonban elutasítja, hogy minél relevánsabb eredményeket tudjon nyújtani.

A szövegírás egy kapcsolódó tevékenység, ám viszonylag elhanyagolt terület a hazai kisvállalkozások körében. Azt jelenti, hogy a céges weboldalon lévő szövegfolyam úgy legyen felépítve, hogy támogassa a keresőoptimalizálást, tartalmilag és stilisztikailag koherens legyen, illetve segítse a cég marketingüzenetének megfogalmazását.

Az online marketing részei szervesen egymásra épülnek. Akkor igazán hatékonyak, ha valamennyi eszközt bevetjük a céges kommunikáció érdekében. Sorozatunk következő részében a mobilmarketinggel foglalkozunk.

A marketing tevékenységek megtervezése és kivitelezése nem egyszerű feladat. Önnek könnyen megy vagy nehezen? Mesélje el nekünk! Kérjük, kérdőívünk kitöltésével segítse munkánkat!

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.