szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Idén először nőtt az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma.

Idén először nőtt mennyiségben is az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma a legutóbbi hat év csökkenő tendenciái után. Tavaly december és idén március közt 4 százalékkal több árut adtak el a boltok, mint egy évvel korábban a Nielsen piackutató csütörtökön közzétett adatai szerint. A Nielsen által mért kilencven élelmiszerkategória a kiskereskedelemnek négy hónap alatt mintegy 470 milliárd forint bevételt hozott, 3 százalékkal többet, mint egy éve.

A legnagyobb forgalmú tíz termékcsoport közül kilencnek a forgalma emelkedett érték szempontjából, míg hétnek a piaca bővült mennyiségben.

Értéket tekintve két számjeggyel bővült a top tíz között az ásványvíz (15 százalék), valamint a sajt és a gyümölcslé (10-10 százalék) piaca. Említést érdemel, hogy az ásványvíz bolti eladása mennyiségben is kétszámjegyű, 10 százalékos növekedést ért el négy hónap alatt.

A közleményben Osztoics Bernadett, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója az ásványvíz-forgalom szokatlanul kiugró növekedését azzal is magyarázza, hogy a fogyasztók egyre inkább keresik a drágább, ízesített változatokat: részarányuk 10-ről 14 százalékra emelkedett az ásványvíz teljes, értékben mért kiskereskedelmi forgalmából.

A Nielsen felmérése szerint az élelmiszer-kiskereskedelem koncentrációja kissé csökkent, a 2500 négyzetméternél nagyobb egységek részaránya 31 százalékról 29-re apadt, érték szempontjából. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres csatorna mutatója pedig emelkedett, 36-ról 37 százalékra. Erősödött viszont a 400 négyzetméteres és kisebb üzletek pozíciója: a szintén értékben mért forgalomból 34 százalékkal részesedtek legutóbb december-március között, szemben az egy évvel korábbi 33 százalékkal.

Regionálisan legdinamikusabban a délnyugati megyék élelmiszerüzleteinek forgalma bővült, 6 százalékkal a tavalyi azonos időszakhoz képest. Északnyugaton és északkeleten szintén átlag feletti növekedést jelez a 4-4 százalékos mutató. A Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrum régióban plusz 3 százalékot regisztráltak a piackutatók. Délkeleten legalacsonyabb, 1 százalékos a növekedés mértéke - közölte a Nielsen.

Ha szeretne más érdekes hírről is olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!