Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
Kisebbségi tulajdonosként a kormány szívesen beszállna egy új nemzeti légitársaság megalakításába – írja a fejlesztési minisztérium közlése alapján a Napi Gazdaság.
A kormány nyitott a tárgyalásokra minden komoly érdeklődővel, tőkeerős szakmai és külső befektetővel egy új nemzeti légitársaság megalapításáról, amelyben kisebbségi tulajdonosként akár az állam is részt vállalhatna – közölte a Napi Gazdasággal a fejlesztési tárca.
A lap pénteki számában felidézte: a Malév 66 éves működés után 2012. február 3-án reggel állt le, azt követően, hogy az unió – meghallgatva a Wizz Air és a Travel Service beadványát – a versenyt torzítónak tartotta az állam támogatását és a szubvenció visszafizetésére kötelezte a légitársaságot.
Az Európai Bizottság 2012 elején hozott döntése szerint egy új nemzeti légitársaság létrehozásában az állami vagyon szerepe nem lehet meghatározó, és az állam vállalkozói szerepvállalása kizárólag üzleti alapon történhet. Így a lehetőségek elég korlátozottak, egy új vállalat megalapítása kizárólag állami forrásokból nem finanszírozható – jegyezte meg a minisztérium a lap szerint.
Magyarország számos határozott előnyt jelentő adottságot, piaci tényezőt, meglévő értéket és lehetőséget tud felmutatni az érdeklődő befektetőknek, a fejlesztési tárca szerint ilyen például Budapest földrajzi elhelyezkedése, illetve a szabad kapacitásokkal rendelkező Liszt Ferenc Repülőtér, a piaci résként jelenleg is lefedetlen átszálló forgalom.
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 30. és 2025. augusztus 31. között.
A tízes toplistán a nyolcadik helyre került a kamcsatkai földrengés, mégsem voltak halálos áldozatok. Ez hogyan lehetséges? Cikkünkben igyekszünk válaszokat találni. Felidézzük azt a 2004-es katasztrófát is, amikor a világ egy életre megtanulta, mi az a cunami.
Ha sikerül a kormányváltás, más törvényre is hasonló sors vár.
A kormányközeli lap a közvélemény-kutató megfutamodásáról írt, aki szerint erről szó sincs.
Új műsorvezetőket kap a Kalandra fal!