Gyors, biztonságos és olcsó fizetési mód – ez a qvik
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A javítási anyagköltség áfájának 50 százalékos visszaigénylése helyett a teljes áfa visszaigénylését javasolja a kormánynak a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) és az Autós Nagykoalíció (ANK), mivel ez növelné a legális szervizek forgalmát – közölte a két szakmai szervezet az MTI-vel. A javaslatok között szerepel még a robogók rendszámmal való ellátása, ami visszaszorítaná a lopásokat.
Az áfa-körbe tartozó adózók múlt év eleje óta vonhatják le az autó javítási számlájában szereplő anyagköltség 50 százalékát, és érzékelhető, hogy már ettől is megnőtt a legális szervizek forgalma. Ezért lenne a legális javítókra még előnyösebb a teljes levonhatóság – áll a közleményben.
A javaslatok között szerepel a teherautók tulajdonszerzési illetékének az eltörlése is. A szakmai szervezetek érve az, hogy más termelőeszközre – például nyomdagépre, esztergapadra – nem vet ki ilyen adót az állam, így ez hátrányos a fuvarozókra.
A cégautók – beszerzéskori – áfa-visszaigénylése is megjelenik a javaslatok között. Jelenleg ez nem lehetséges, de aki nyílt végű lízingbe vesz kocsit, az a lízingdíjban szereplő áfát visszaigényelheti. A nyílt végű lízing lejáratakor a kocsit vissza veszi a lízingbe adó, az nem lesz a lízingbe vevő tulajdona.
A szakmai szervezet azt állítják, hogy ha közvetlenül a cégek – és nem a finanszírozók – vásárolnák a kocsikat, előnyösebb feltételeket tudnának adni nekik a kereskedők.
A javaslatok között szerepel még a robogók rendszámmal való ellátása, ami visszaszorítaná a lopásokat. Az egységes, központi járműtörténeti adatbázis létrehozása pedig szintén a legális javítókat segítené, miután csak azok tölthetnének fel adatokat az adatbázisba. A javaslatot a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) is támogatja. Ha létrejönne a rendszer, a baleset utáni javítás nem jelenne meg abban, ha sufni cégben végezték el, így eladáskor javítatlanságot jelezne a vevőnek – áll a közleményben.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A papírmentes nyugtaadás mellett egyszerűbb használatot és költségcsökkentést hoz az átállás.
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Kapu Tibor és három űrhajóstársa már a SpaceX űrhajójában várja, hogy útnak indulhasson a 14 napos küldetésére.
A Lázár János vezette szakminisztérium valakikkel egyeztetett a plázastop szigorításáról, s azt ígérte, a kormány nem fog (vissza)élni a plusz engedélyezési jogkörrel.
Barthel-Rúzsa Zsolt vállalkozása, a Századvég International Zrt. 2022-ben még 162 milliós profitot termelt, ez tavaly szűk 12 millióra zsugorodott. Igaz, a köztes, 2023-as év még rosszabb volt.
Kreitler-Sas Máté azt mondta, hogy nem fizet az énekesnek és szürreálisnak tartja, hogy az a Delhusa Gjon akarja beperelni, aki notóriusan megsértette a közlekedési szabályokat Újbudán.
Maszúd Peszeskján azt mondta, hogy kész rendezni a nézeteltéréseket az Egyesült Államokkal és nyitott a nukleáris tárgyalások újrafelvételére.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.
Kiteljesedik a dinamikus árazás, akár napról napra változhat a nagykereskedelmi ár, s annak nyomán a kiskereskedelmi ár.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.