szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A francia autógyártó Renault-t csak az alsóbb kategóriás, Romániában gyártott Dacia húzza ki a bajból, mert a saját eladásai egyre rosszabb képet mutatnak a feltörekvő országok piacán.

Les Echos, francia hírportál írta meg, hogy a Renault-csoport az első félévben mintegy 1,4 millió járművet adott el világszerte, ami csaknem 4,7 százalékkal több, mint tavaly. De ebben a leginkább meglepő, hogy a Dacia márka értékesítése az, ami a mérleget a pozitív tartományba billentette – 25 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.

A Renault eladása nemzetközi szinten 9 százalékkal visszaesett az első hat hónapban, így mintegy 589 ezer járművet értékesített a vállalat. A legnagyobb csökkenés Algériában és Törökországban következett be, ahol mintegy harmadával, illetve negyedével kevesebb autót adtak el a tavalyihoz képest. Európában azonban bővült a Renault piaca: Portugáliában 68 százalékkal, Nagy-Britanniában 65 százalékkal, Írországban 52 százalékkal, Spanyolországban pedig mintegy 35 százalékkal több járművet értékesítettek az első félévben.

A Dacia továbbra is nagyot harapna a regionális piacba....
virtuel-car.net

A Renault Franciaországban mintegy 313 ezer, a tavalyinál 12,5 százalékkal több autót adott el az első hat hónapban, így a francia piac több mint egynegyedét fedi le. A vállalat Európában 3-4 százalékos növekedésre számít a második félévben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!