szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A madridi cég okos fiatalokat köt össze startupokkal az egész világon.

Amikor egy huszonéves programozót kirúgtak a BlaBlaBla nevű, francia közösségi taxis startuptól, döbbenten tapasztalta, hogy a Linkedin-en vagy más állásportálon nem létezik olyan kategória, hogy új állások startupoknál. Erre alapozva indította el saját, munkaerő közvetítéssel foglakozó startupját, amely azt tűzte ki célul, hogy okos fiatalokat hozzon össze menő startupokkal az egész világon.

A londoni születésű Alec Dent ezért 2011-ben Madridba ment (azt mondta azért oda, mert ott mindig jó idő van), és összehozta a Tyba nevű cégét, amelynek ma már 28 alkalmazottja van. Specialitásuk, hogy egy algoritmussal és a saját dolgozóik ajánlásai alapján válogatják ki a jelölteket. „Ahogyan a Netflix ajánl filmeket, mi úgy ajánlunk munkaerőt” – mondta Dent a Businessweeknek.

Az űrlap, amit a jelentkezőknek ki kell tölteniük 150 azonosítási pontot tartalmaz, szemben egy átlagos életrajz 50 fontosabb adatával. Az algoritmus ennek alapján választja ki a jelölteket a megrendelő cég igényei szerint. A cégek azért fizetnek a Tybának, hogy interjúra közvetítsék ki a fiatalokat. Gyakornokot 30 euróért, teljes állású munkavállalót 150 euróért közvetítenek. Az álláskereső nem fizet semmit, és ez alighanem a legszuperebb az egész dologban.

Az ötlet és piaci megvalósítása olyannyira működött, hogy a Tybába fél évvel az indulása után 1,6 millió dollárral szállt be egy dán kockázati tőkés társaság, és a startup bekerült az első 200 leggyorsabb európai vállalat közé. Alec Dent azóta már milliomos.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!