Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Szponzorbevételei és a megjelent reklámok után a Szigetnek, a Forma-1 magyarországi futamának, és a Magyar Olimpiai bizottságnak is reklámadót kellene fizetnie, de az még nem derült ki egyértelműen, hogy a jogszabályt valóban így kell-e értelmezni – írja a Népszabadság.
Több olyan vállalkozást és szervezetet is reklámadó-fizetési kötelezettség terhelhet a reklám- és szponzorbevételek után, akik még maguk sem tudják, hogy valójában kell-e fizetniük – ez derül ki a Népszabadság keddi cikkéből.
Szponzorbevételei után a Sziget Kft.-t is érinti a reklámadó, a cégvezető Kádár Tamás a Népszabadságnak azt mondta, hogy nem tudják, rájuk vonatkozik-e az adó, ezért állásfoglalást kértek a nemzetgazdasági minisztériumtól, de addig is az augusztusban esedékes pár millió forintra rúgó adót befizették. A Sziget Kft. milliárdos szponzorbevételre tesz szert évente a fesztiváljaiból.
A BKK is reklámadóköteles, a hirdetési bevételei a napilap szerint 838,3 millió forintot tesznek ki, ami után idén 3,383 millió forint adót kell fizetnie.
Kérdés az is, hogy a Magyar Olimpiai Bizottság, amely saját szponzorainak a logóját közzéteszi és népszerűsíti, köteles-e reklámadót fizetni, mint ahogyan arra is várja a választ a Népszabadság a gazdasági tárcától, hogy a Forma-1 Magyar Nagydíj reklámjai után ki fizet reklámadót.
A Népszabadság pendítette meg korábban, hogy elvileg az FTC és a Videoton is fizethet reklámadót a szponzorbevételek (például a stadionnév eladása) után, de hogy ez tényleg rájuk is vonatkozik-e, arra még nem válaszolt a NAV a napilapnak.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Jó eséllyel simán lekörözi majd a Tisza Párt ősszel startoló előválasztása nemcsak a hasonló, 2021-es ellenzéki akció 663 ezres adatát, de még a Nemzet Hangja szavazás 1,1 millió résztvevővel beállított saját rekordját is. A megvalósítás logisztikai rémálom lesz komoly buktatókkal, ráadásul a siker mellett politikai veszélyekkel is járhat.
A Tisza Párt szerint visszataszító, hogy a Fidesz és a propagandája az önkénteseik után kutakodnak.
Az „aki akar, az dolgozhat” kijelentés ugyanakkor számos vidéken nem több, mint hiú ábránd.