szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Rendkívül sok olyan kifejezés van, amely ma az üzleti életben már elcsépeltnek, kiüresedettnek hat. Itt van most egy gyűjtés már igen elhasználtról.

A Business Insider összeszedett 8 olyan szót, kifejezést, melyet a legjobb, ha az üzleti életben, cégvilágban forgolódók kidobnak a szótárukból. Ugyanis ezek a szavak sok esetben csak bezavarnak a mondanivalóba, tölteléknek jók, elcsépeltek, amik elfedik a fontos mondandót.

  1. Szinergikus. Mára már teljesen elveszítette varázsát ez a szó, ráadásul ha túl sokat használjuk, akkor megkérdőjeleződik az, hogy egyáltalán értjük-e a szó jelentését, illetve tudunk-e sokkal egyszerűbben beszélni.
  2. Gyakorlatok. Mindenki gyakorol valamire az életben. Az üzleti életben ugyanakkor ez teljesen mást jelent: folyamatosan végrehajtott feladatokat azért, hogy jobban, hatékonyabban tudjunk dolgozni.
  3. Folyamatok. Még rosszabb, ha üzleti folyamatokat mond valaki. Érdemes lehet inkább a lépéseket kifejezést használni a folyamatok helyett.
  4. Holisztikus. Az évek során ez a kifejezés is elveszítette a báját. Természetes, hogy az egész képre vagyunk kiváncsiak, így ez a szó mára értelmét veszítette ebben az értelemben.
  5. Megoldás. Ma már ennek a kifejezésnek sincs sok súlya az üzleti kommunikációban. Jobb inkább az elmagyarázni, hogy egy termék, vagy szolgáltatás miért felel meg az igényeknek.
  6. Törekedni, igyekezni. Ma már ez is inkább töltelék kifejezés, régebben volt hatása, de ma már szinte senki nem figyel rá.
  7. Egyenértékű. Sokan már ki sem keresik ezt a kifejezést a netes keresőből, egyszerűen kidobják azt az e-mailt, mely ezt a kifejezést tartalmazza.
  8. Kínálat, ajánlat. Nem a legszerencsésebb ezt a kifejezést használni, ez is elcsépelt már. Inkább érdemesebb elmagyarázni, hogy a cég milyen termékekkel, szolgáltatásokkal foglalkozik, és majd a vásárló, ügyfél dönt, hogy ez őt érdekli-e.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!