Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A Magyar Posta állítja: 2010 és 2013 között dulpájára emelkedett a velük szerződésben álló webáruházak száma, 32,2 százalékos részesedésükkel jelenleg piacvezetők a területen. A GKI felmérésében az állt, hogy a webáruházak inkább a futárcégeket választják.
Megalapozatlannak tartja a GKI Gazdaságkutató Zrt. felmérésének következtetéseit a Magyar Posta Zrt. A társaság szerint nem igaz, hogy a posta helyett a futárszolgálatot választanák a webáruházak - közölte a Magyar Posta hétfőn.
Ismertették: a Magyar Posta Zrt. a futár-, expressz és csomagszolgáltatások piacán 32,2 százalékos piaci részesedésével jelenleg piacvezető, növekedési üteme az elmúlt időszakban jelentősen magasabb volt, mint a piaci átlag.
GKI: Csak 2 százalék a Magyar Posta részesedése a csomagküldés piacán
A GKI ugyancsak hétfői közleményében ismertette legfrissebb, 250 webáruház megkérdezésével készített felmérését, amely szerint a Magyar Posta az online rendeléseknél nem tud szállítási kapacitásának megfelelő szerepet betölteni, a gazdaságkutató Digital kutatásából ugyanis az derült ki: a rendelések 46 százalékát a futárszolgálatok kézbesítik, a személyes, bolti átvétel aránya 33 százalék, a posta részesedése pedig mindössze 2 százalék.
A Magyar Posta reagálásában kiemelte: a csomagküldemények száma 2014-ben is dinamikusan növekszik, így év végére 2013-hoz képest több mint 10 százalékos növekedést prognosztizálnak.
"Mind a Magyar Postával szerződésben álló webáruházak, mind az érintett webáruházak vásárlói elégedettek a Magyar Posta szolgáltatásával, ezt is jelzi, hogy a Magyar Posta 2013-ban 11,5 millió darab csomagküldeményt kezelt, ebből a megalapozott, hivatalosan auditált panaszok száma 1800 volt, amely a teljes volumen 0,016 százaléka" - írták.
Hangsúlyozták: azért sem megalapozott a GKI-felmérés, mert 2010 és 2013 között dulpájára emelkedett a Magyar Postával szerződésben álló webáruházak száma. 2014 tavaszán az online áruházakkal való szerződésállományát tekintve a posta kiugróan javította pozícióját, ezzel jelenleg a második legnagyobb szerződésállománnyal rendelkező szolgáltató. A Magyar Posta 2012-es évhez képest tavaly 27 százalékkal növelte az online kereskedelemből származó csomagok darabszámát.
A piacon egyedülálló, hogy négyféle csomagátvételi lehetőséget biztosítanak az ügyfelek számára, ezek a házhoz kézbesítés, a postahelyi átvétel, a Mol PostaPonton történő átvétel, és a csomagautomatán keresztül történő kézbesítés. A Magyar Posta Zrt. a nemzetközi irányokat követve, a hazai futárcégek közül elsőként a forgalmas budapesti csomópontokon és a nagyobb vidéki városokban csomagautomatákat állított üzembe. Jelenleg 35 csomagautomata üzemel, év végéig további tizenötöt telepítenek forgalmas fővárosi és vidéki helyszínekre.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Az ország üzemeltetésére más is képes. Amit csak ők tudnak, abból pont elég volt. Európa visszavár. Vélemény.
A korábbi hivatali eljáráshoz képest sokkal hatékonyabb módszerrel vették el egy végrehajtó irodáját – értesült a HVG.
Más törvényre is hasonló sors várhat.