Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A boltok, áruházak különböző trükkökkel élnek azért, csak hogy minél több pénzt hagyjunk nálunk. Gondolta volna, hogy nem véletlenül vannak az akciós áruk eldugva a sarokban?
A Business Insider összeszedte, hogyan is trükköznek velünk a boltok, csak hogy többet költsünk nálunk. Kutatások szerint ugyanis 50 százaléka annak az árunak, amit a boltokban vásárolunk, nincs rajta a bevásárlólistánkon.
A boltokat először is az óramutató járásával ellentétesen rendezik be, mivel az emberek 90 százaléka jobbkezes, így jobbra indulunk el a boltokban. A kocsit bal kézzül toljuk, és a jobb kezünkkel válogatunk a termékek között. Az akciós árukat mindig a boltok legsarkában helyezik el, hogy amíg odaérünk, addig megvásároljuk a drágább cuccokat. Amikor pedig odaérünk, akkor azt látjuk, hogy az akciós termékek nincsenek rendezetten kirakva, így kevésbé tudjuk megtalálni a nekünk kellő termékeket, amelyek ráadásul kevésbé is vonzóak rendezetlenségükben.
Fontos emellett azt is tudni, hogy sok esetben a parfümosztály az áruház végében található. Hiszen ha egy anyuka gyerekkel megy be vásárolni a boltba, akkor először minden bizonnyal a gyereknek vásárol majd dolgokat, ezek után pedig megjutalmazhatja magát egy parfümmel – miután természetesne végigment az egész áruházon. A parfüm ráadásul igen jól tejel: 50-60 százalékos itt a haszonkulcs.
Az üzletek emellett a zenével is operálnak. Különböző korosztályokhoz különböző zenéket párosítanak, így kevésbé tűnik fel az embereknek, hogy mennyi időt töltenek vásárlással. Végül pedig ami igazán durva trükk, az a pénztárak mellett elhelyezett polcsor: a boltoknak ezeken a területein a legnagyobb a profit mértéke. A vásárlók édességet, magazinokat, napszemüveget, ajakrúzst vásárolnak itt, ezeket impulzusvásárlásoknak is nevezik.
Itt a videó a trükkök bemutatásáról:
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Mutatunk újabb hét könyvet, amit nyugodt szívvel ajánlunk a nyárra.
A borbár üzletvezetője szerint a szóváltás nemi irányultságtól független volt.