szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A boltok, áruházak különböző trükkökkel élnek azért, csak hogy minél több pénzt hagyjunk nálunk. Gondolta volna, hogy nem véletlenül vannak az akciós áruk eldugva a sarokban?

A Business Insider összeszedte, hogyan is trükköznek velünk a boltok, csak hogy többet költsünk nálunk. Kutatások szerint ugyanis 50 százaléka annak az árunak, amit a boltokban vásárolunk, nincs rajta a bevásárlólistánkon.

A boltokat először is az óramutató járásával ellentétesen rendezik be, mivel az emberek 90 százaléka jobbkezes, így jobbra indulunk el a boltokban. A kocsit bal kézzül toljuk, és a jobb kezünkkel válogatunk a termékek között. Az akciós árukat mindig a boltok legsarkában helyezik el, hogy amíg odaérünk, addig megvásároljuk a drágább cuccokat. Amikor pedig odaérünk, akkor azt látjuk, hogy az akciós termékek nincsenek rendezetten kirakva, így kevésbé tudjuk megtalálni a nekünk kellő termékeket, amelyek ráadásul kevésbé is vonzóak rendezetlenségükben.

Fontos emellett azt is tudni, hogy sok esetben a parfümosztály az áruház végében található. Hiszen ha egy anyuka gyerekkel megy be vásárolni a boltba, akkor először minden bizonnyal a gyereknek vásárol majd dolgokat, ezek után pedig megjutalmazhatja magát egy parfümmel – miután természetesne végigment az egész áruházon. A parfüm ráadásul igen jól tejel: 50-60 százalékos itt a haszonkulcs.

AFP / ImageChina / Yi Chang

Az üzletek emellett a zenével is operálnak. Különböző korosztályokhoz különböző zenéket párosítanak, így kevésbé tűnik fel az embereknek, hogy mennyi időt töltenek vásárlással. Végül pedig ami igazán durva trükk, az a pénztárak mellett elhelyezett polcsor: a boltoknak ezeken a területein a legnagyobb a profit mértéke. A vásárlók édességet, magazinokat, napszemüveget, ajakrúzst vásárolnak itt, ezeket impulzusvásárlásoknak is nevezik.

Itt a videó a trükkök bemutatásáról:

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!