szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Lufthansa-csoport bővíti és Eurowings nevű márkája alá szervezi át diszkont üzletágát – döntött a legnagyobb német légiközlekedési vállalat felügyelőbizottsága szerdán.

A Lufthansa-csoport felügyelőbizottsága szerdai ülésén elfogadta a menedzsment javaslatát a diszkont üzletág átalakításáról és jelentős kiterjesztéséről.

A koncepció szerint a csoport Germanwings nevű diszkont légitársasága beolvad az Eurowingsbe, amelynek bővül a flottája és a tevékenységi köre, így németországi belföldi és európai járatok mellett hosszú távú járatokat is indít majd.

A 2015 végéig tartó átszervezés révén az Eurowings a legnagyobb európai diszkont légitársaságokkal veszi fel a versenyt, és a Lufthansától megszokott minőséget, megbízhatóságot és biztonságot nagyon jó ár-érték aránnyal kínálja az utazóknak – mondta Carsten Spohr, az igazgatótanács elnöke.

Megfigyelők szerint a Lufthansa egyebek között a bérköltségek alacsonyan tartásával igyekszik erősíteni az Eurowings verenyképességét a gyorsan fejlődő diszkont repülési piacon. A Lufthansa a csoport valamennyi tagját együttvéve több mint 9 ezer pilótát alkalmaz, közülük 5400-ra vonatkozik az a kollektív szerződés, amelynek átalakítása miatt tavasz óta már kilenc sztrájkot szervezett a Lufthansa pilótáinak szakszervezete (VC).

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!