szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Deloitte 100 milliárd fontnyi plusz értéket azonosított, elsősorban a média, kultúra és sport területén.

A britek is felmérték a reklám hatásait. Az Advertising Association megbízásából a Deloitte által késztett kutatás és tanulmány szerint a szigetországban évente reklámra fordított 17,5 milliárd font (és a további 886 millió fontnyi márkázott szponzorpénz) 100 milliárd fontnyi értéket teremt a gazdaságban, elsősorban a média, a kultúra és a sport területén – írja a mediapiac.com. Az Egyesült Királyságban első alkalommal vállalkoztak arra, hogy számszerűsítsék a reklám gazdasági hatásait.

Ehhez hasonló kutatást Magyarországon az MRSZ megbízásából végzett a PwC, melynek gyakran idézett megállapítása szerint 10 forint reklámköltés 47 forinttal bővíti a gazdaság teljesítményét. Ez azt jelenti, hogy a 2012-re becsült net-net 174 milliárd forintnyi reklámköltés 820 milliárd forintot generált a magyar gazdaságban.

A reklámpénzek például a fogyasztók által 10 milliárd fontra értékelt médiatartalom előállítását teszik lehetővé, továbbá – a kormányzati támogatás csökkenése mellett – hozzájárulnak a kulturális termékek minőségének szinten tartásához, megfizethető árak mellett, és fontos szerepet töltenek be az amatőr sportegyesületek fenntartásában is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!