Hamarosan dől a pénz a Wizz Airhez

Azért valósulhat meg idén a Wizz Air tőzsdére lépése, mivel a cég kedvezőbben ítéli meg a légiközlekedési szektor helyzetét, mint tavaly, emellett a vállalat 2014-ben "túlteljesített", jobb számokat produkált a vártnál. Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója videokonferencián ismertette a cég elképzeléseit a londoni tőzsdére lépésről, beszélt a hosszabb távú tervekről is, illetve elmondta, hogy dizájnváltáson is gondolkodnak.

  • hvg.hu hvg.hu
Hamarosan dől a pénz a Wizz Airhez

Szerda reggel bejelentették, Londonban tőzsdére megy a Wizz Air. A bejelentés után délelőtt videokonferenciás sajtótájékoztatót tartott Váradi József, a cég vezérigazgatója, aki elmondta, hogy tavaly azért hiúsult meg a tőzsdére lépés, mivel befektetői környezet negatívan változott. Itt elsősorban geopolitikai okokat említett (közel-keleti helyzet, illetve az ukrán válság), de az olajár elszabadulása is belejátszott a képbe.

Várad József Wizz Air-vezér
Stiller Ákos

A vezérigazgató közlése szerint azért döntöttek most úgy, hogy tőzsdére lépnek, mivel a légiközlekedési szektor helyzetét jobbnak látják. Emellett 2014-ben túlteljesített a cég, jobb számokat produkáltak (a vezérigazgató szerint tavaly április 1. és december 31-e között 18 százalékos volt az utasszám-növekedés, 22 százalékkal nőttek a bevételek, a működési profit pedig 38 százalékkal nőtt). Most indul majd az elsődleges kibocsátás, amit adott esetben követhet még több is. A kibocsátás tervezett mértéke 150 millió euró. Azért nem magasabb ez az összeg, mivel kevesebb tőkére van szüksége a cégnek.

Váradi közlése szerint pedig azért is mennek tőzsdére, mivel az pénzügyi stabilitást hoz a cég számára, így könnyebben tudnak tőkéhez jutni és a hitelképességet is javítja az akció. A részvények 20 százalékát tervezik majd piacra vinni. Stratégiai pozíció kiépítése lesz a Wizz Air célja – tette hozzá a vezérigazgató.

A vezérigazgató beszélt a cég üzleti modelljéről is. Elmondása szerint a diszkont működési forma Kelet-Közép-Európában jól működik, jelentős hálózatnövekedéssel számolnak. Jelenleg 54 géppel üzemelnek, 2015-re pedig 20 százalékos pénzügyi teljesítménynövekedést várnak. A régió emellett a legfontosabb bázisa a cégnek, körülbelül 300 millió emberrel számolnak a térségben. Váradi szerint az egynapos utazások aránya növekedni fog, emellett a régióban nagy létjogosultsága van a diszkont légitársaságoknak az alacsonyabb jövedelmek miatt is.

A vezérigazgató kiemelte, úgy kívánnak nőni, hogy azért stabil, biztonságos legyen a cég működése. A növekedés 20 százaléka új célállomásokból jöhet majd, a többi a meglévő járatok fejlesztésével alakulhat ki (növelni szeretnék a járatsűrűséget).

A cégnél emellett az tervezik, hogy a géppark esetében Airbus A320-asokról A321-esekre állnak át, az egész flottát lecserélik majd erre a géptípusra. Az általuk jelenleg használt géptípus 180 férőhelyes, az újnál ugyanakkor már 230 ülőhely lesz, ez pedig Váradi szerint 9 százalékos egységcsökkenéssel jár majd székenként.

Váradi kiemelte, hogy az a céljuk, hogy egységes, modern flottát tartsanak fenn. Minden nem kritikus tevékenységet kiszerveznek. Minél alacsonyabb költségek mellett, minél hatékonyabb szolgáltatást akarnak biztosítani. A régióban az ár a legfontosabb tényező, a létező legalacsonyabb jegyárak biztosítása a cél – tette hozzá. A vezérigazgató emellett arról is beszélt, hogy gondolkodnak dizájnváltáson is, ám erről még semmi konkrétum nincsen.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Aktuális pályázatok

Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.

Meghalt Ozzy Osbourne

Az egykor zűrös életű rocklegenda alig két hete adta le minden idők második legtöbb bevételt termelő jótékonysági koncertjét. Számos egészségügyi problémája volt, Parkinson-kórban is szenvedett.

utazás

Európa 5 legszebb vasútvonala

Lélegzetelállító alpesi tájaktól a Harry Potterből ismerős viaduktig az öreg kontinens tele van szebbnél szebb vasútvonalakkal, melyeknek nagy részén ráadásul külön felár nélkül vonatozhatunk.