Hozz létre egy linket előfizetéssel nem rendelkező barátaid számára

Mikuláscsomagnak álcázott hirdetésekkel borzolták az autósok idegeit

Parkolóbüntetésnek álcázta szórólapjait egy reklámügynökség, amelyeket több budapesti helyszínen helyezetek el az autók ablaktörlője alatt. A reakciók – ahogy az várható volt – elég vegyesek voltak.

  • hvg.hu hvg.hu
  • +${remainingCount} szerző
Mikuláscsomagnak álcázott hirdetésekkel borzolták az autósok idegeit

Gerillamódszerekkel pörgetett fel egy hagyományos hirdetési módszert egy reklámügynökség azzal, hogy a hirdetőanyagot mikuláscsomagba bújtatva, autók ablaktörlője alá tuszkolta. Az akció a Városliget parkolójában kezdődött, ahol kétszáz csomagot hagytak az autók szélvédője alatt úgy, hogy ott egyébként ingyenes a parkolás. „Többen érdeklődtek is a beguruló autókból, hogy megszűnt-e az ingyenes parkolási lehetőség. Az első „áldozat”, aki megdöbbenten vette ki a büntetésnek látszó hirdetést, megkönnyebbülten felnevetett, miután kiderült, hogy csak álcázott szórólapozásról van szó” – számol be Szabó Ádám, a CégRakéta ügyvezetője.

A West End melletti fizetős parkolónál a legendásan aktív ellenőrök közreműködtek az akcióban, és nem vették le a kihelyezett zacskókat. A szervezők szerint az álca tökéletesen működött, egytől egyig mindenki büntetésnek nézte, pedig abban a zónában nem is piros zacskóba rejtik a büntetést. A megdöbbenés mindenkinél közös volt, a reakciók a – feltehetően - megkönnyebbülésből fakadó nevetéstől a felfokozott ingerültségig terjedtek.

A belvárosi utcákon már sorra jöttek az incidensek, öt percenként érkeztek a magukat felfedő szervezőkhöz „beszélgetni”. „Saját bőrünkön éreztük a parkolóellenőrök munkájának nehézségét, a folyamatos feszültséget” – mondta az akció ötletgazdája. „Volt, aki rajtakapott minket, és elkezdett mentegetőzni, hogy csak most érkezett és azonnal áll is tovább, mások értetlenkedve magyarázták, hogy márpedig ők vettek jegyet. A cég akciója jól mutatja, hogy a hagyományos marketingmódszerek újragondolásával, annak provokatívabbá tételével, minimális költséggel is fel lehet hívni a célközönség figyelmét. Az más kérdés, hogy mennyire szeretnénk, hogy a termékünket a dühkitöréssel kössék össze a leendő vásárlók. Az akció előkészületeiről rövid videofelvétel is készült.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Aktuális pályázatok

Elindult a Gigabit Magyarország program. Változtak a Nemzeti Bajnokok – Zöld és digitális átállást célzó egyműveletes kombinált Hitelprogram feltételei.