szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Néhány hónapja még minden a legnagyobb rendben volt az Abonytól Fegyvernekig ve­zető M4-es sztráda 29 kilométerének beruházásával, a 4 milliárd Ft/km átlagárat maga a kormány védte. Most meg úgy tűnik, gyorsan változó indokokkal felrúgják az egészet - írja a Népszabadság. Nem is légből kapott érvekkel, köztük azzal, hogy az új autópálya árában két nagy és több kisebb híd megépítésének költsége is benne van.

Felmondja az M4-es autópálya Abony–Fegyvernek szakaszának építésére kötött szerződéseit a kormány. A Népszabadság értesülései szerint a mintegy 110 milliárd forint összértékű beruházás támogatási szerződésének semmissé tételéről szóló határozat tervezete már el is készült a Lázár János vezette Miniszterelnökségen.

Az öt cég (köztük a Közgép) konzorciumában javában folyó munkáról  a héten kiderült, hogy bár a finanszírozáshoz a kormány 2013-ban Brüsszeltől kért támogatást, azt az Európai Unióban egyrészt a magas árak miatt nem fogadták be, illetve az illetékes bizottság kifogásokat fogalmazott meg aprojekttel kapcsolatban. Erre Orbánék visszavonták a kérést, de az M4-es építkezése mégsem állt le.

A Miniszterelnökségen informálisan meg is erősítették, hogy a kartellgyanúba keveredett útépítőkkel szerződést bontanak. Arra hivatkoznak, hogy az építkezésre nincs pénz, de a döntés bejelentésének időpontja még nyitott. Ahogyan az is, hogy a kormány milyen, jogilag védhető érvre hivatkozva vet véget az ország kellős közepén folyamatban lévő építkezésnek - olvasható a napilapban.
 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!